Graner

› Notícies

Comença 'Im-mediacions' la taula de treball col·laborativa entre equipaments del barri

Im-mediacions és una taula de treball col·laborativa que convoca 4 equipaments culturals de proximitat (Graner, Bàscula, Inefable i l’AMCL) per reflexionar sobre les interseccions entre cultura, arts, educació i territori dins del Programa Caixa d’Eines del Pla de Barris de la Marina.

El projecte és proposa com un artefacte col·laboratiu que reflexiona sobre les polítiques i les estètiques de proximitat en l’àmbit de la cultura, alhora que revisa críticament la capacitat del sistema de les arts i la cultura per articular vincles amb les comunitats educatives a través del disseny i la creació d’espais de mediació.

En un impasse marcat per una crisis sanitària que desplega polítiques immunitàries que apel·len a la distancia i a la contenció dels vincles i les interaccions socials, im-mediacions juga obertament amb la dialèctica de proximitats i distancies dels vincles per repensar els espais i els temps de la comunitat a través de l’aliança entre les arts, l’educació i la cultura.

Quins són els subjectes de l’educació, l’art i la cultura? Quina mena de relacions i diàlegs establim des de l’àmbit de la cultura amb les comunitats educatives? Quines experiències i aprenentatges significatius podem obrir a la comunitat? Com abordar i dissenyar espais per la mediació educativa? Com nodrir les aliances i treballar la qualitat dels vincles en temps de pandèmia? Que significa avaluar processos i no productes? Com impulsar una ecologia cultural i educativa al barri de la Marina basada en pràctiques de col·laboració?

Im-mediacions és un projecte d’artefactum en col·laboració amb el Programa Caixa d’Eines del Pla de Barris de la Marina. Artefactum és un col·lectiu format per Esther Blázquez i David Pérez que transita entre les arts en viu, l’educació i el pensament crític. Les seves propostes exploren la capacitat de les arts per desenvolupar artificis, dispositius i situacions que interroguen el present – cultural, social, educatiu-, obrint àmbits d’invenció i propiciant processos d’aprenentatges múltiples, situats i transversals.

Es realitzaran quatre sessions de la taula de gener a abril  i una jornada oberta al maig per finalitzar el projecte.