Graner

› Residències

Oihana Altube

Convocatòria pública, 2020

Fa anys ja que vaig optar per dir-me ballarina i no creadora o artista. Des dels tres anys començo a incorporar (per bé i per mal) la Dansa Clàssica. L’any 2003 accedeixo a la formació de Dansa Contemporània a la SEAD (Salzburg). Des de l’any 2007, em vinculo als espais de La Poderosa i La Porta a Barcelona i del 2013 al 2016 sóc membre d’ARTAS, co-gestionant i co-dirigint La Poderosa al costat d’altres artistes. Estudio el Màster en Dansa Moviment Teràpia de la UAB. M’especialitzo en la pràctica clínica infantil, i enfoco la meva recerca entorn de la contratransferència somàtica, la psicoanàlisi relacional, l’embodiment/enacción i el coneixement tàcit o preverbal. Com a ballarina treballo amb Jeremy Wade, Amaia Navascués, Acerina Ramos, Quim Bigas, David Perez, Beatriz Fernandez, Pere Faura, Paz Rojo, Diego Gil, Igor Dovricic etc. Des del 2015, aprofundeixo en la Disciplina del Moviment Autèntic i al gener del 2020 començo la formació en Body Mind Centering. Des del 2018, al costat de Javier Vaquero Ollero, desenvolupem el treball expandit ‘Rojo Pandereta’. Escric amb regularitat

  • 2020 · convocatòria pública investigació · Bailarinxs sonorxs

SOBRE EL PROJECTE D’INVESTIGACIÓ EN RESIDÈNCIA:

“… Si el ballarí comencés a parlar de com és això del fet encarnat … Podria, per fi, descansar tranquil. Perquè la seva existència començaria a tenir una mica de sentit. Podria, per fi, entendre què cal. Que, com el seu veí el metge, el forner i l’escombriaire, té una tasca vital per executar cap al poble. ”

Aquest projecte d’investigació artística neix des de la meva condició de ballarina, de la fascinació que em produeix el “ser i fer ballarina” i del desig de treure’ls a la llum, donar-los veu, fer-los sonar: parlar.

‘Bailarinxs sonorxs’ vol ser un projecte multi-radial, anti-positivista i encarnat, que generi un “espai potencial de joc” des d’on somiar, imaginar i fer:

– Què s’ha dit fins ara sobre “els ballarines”? Com s’ha dit? Qui ho ha dit?

– Pràctiques / rituals de capacitació sonora des de / per bailarinxs: Com dotar de veu als ‘ballarines’ perquè puguin començar a parlar ?, Com parla un ‘ballarine’?

– Com s’ordena tot això per posar-ho en comú? Quines estructures pràctiques, quins contextos, quines formes de mediació poden donar-se des d’aquesta investigació?

I si la “Història de la Dansa” hagués estat escrita per ‘lxs bailarinxs’, com seria?

Col·laboradors-casa: Raúl Marcos Jimenez, Esther Blazquez, David Pérez i Javier Vaquero..

www.bailoteos.wordpress.com