transFORMAS

VULNUS és un projecte de TRANSformas, Arts Escèniques i transformació, que barreja la investigació científica i la creació artística. L’aliança d’un equip artístic que intervé i reflexiona sobre el teatre i la societat amb un grup d’investigadors universitaris i activistes que interroguen la diversitat, la vulnerabilitat i la noció de procomú obre noves vies de creació teatral. VULNUS vol ser un espai de creació compartida entre professionals de les arts escèniques, pensadors, ciutadanes i ciutadans que viuen la vulnerabilitat i el patiment des de diferents punts de vista.

L’experiència i la investigació es relacionen en una anada i tornada permanent implicant a cada participant i afavorint un pensament col·lectiu, crític i constructiu.

VULNUS busca a través de les obres artístiques convidar l’espectador a compartir una visió poètica però també una posició activa i reflexiva.

Asun Pié Balaguer és Professora dels Estudis de Psicologia i Ciències de l’Educació de la Universitat Oberta de Catalunya (UOC). La seva trajectòria d’investigació se centra en els Estudis de la Discapacitat (Disability Studies), està explorant les tensions entre l’ètica de les cures i els Disability Studies. Ha estat professora convidada a la Universidad de Antioquia (Colòmbia), la Universidad Autónoma de Mèxic i la Universidad Pedagógica Nacional-Hidalgo (Pachuca, Mèxic). També ha estat professora associada del departament de Teoria i Història de la facultat de Pedagogia de la Universitat de Barcelona. Co-dirigeix ​​el Postgrau en Salut Mental Col·lectiva. Actualment està treballant en el Projecte d’investigació Care & Preparedness in the Network Society (CareNet). UOC. IN3. 2015-2020. És membre del Comité científic i d’àrbrits de la Revista Horitzontes Pedagógicos. Faculdad  de Educación y Ciencias Humanas de la Corporación Universitaria Iberoamericana i membre del Comitè Avaluador de la EARI (Educació Artística Revista d’Investigació).

Thomas Louvat, director artístic, actor i formador, des de 2004. Màster en investigació Teatral a l’Institut d’Estudis Teatrals de la Universitat de Paris III – Sorbonne Nouvelle. Entre 1994 i 2001 treballa com a actor en diversos espectacles, coorganitzat les Trobades de Teatre i Joventut per Europa a Grenoble, cofunda El Teatre MOZKAÏ, espai de creació i investigació teatral a Paris i Grenoble on dirigeix ​​diversos espectacles, i coordina un treball d’investigació sobre la utilització del teatre en contextos socials extrems.

El 2003, s’instal·la a Barcelona, ​​i comença a treballar en el projecte TeatroDentro (teatre a la presó). A partir de l’any 2005 assumeix la direcció artística de transFORMAS i la coordinació del projecte TeatroDentro i desenvolupa activitats de formacions a Europa (Teatre, educació i presó) o com a expert per al programa de cohesió social a Amèrica Llatina EUROsociAL sobre el disseny i execució de projectes d’educació no formal a les presons basats en el teatre (Argentina, Costa Rica, el Salvador, Colòmbia, Paraguai). És professor d’Antropologia teatral en el postgrau de Teatroteràpies del de l’ISEP i del IESP entre 2009 i 2014.

A partir del 2010, coordina diferents projectes europeus i el 2016 coordina la publicació del llibre “Living Memory: creació artística col·laborativa”.

Esperança González, psicòloga social, des de 2008 – Psicòloga participant en el projecte TeatroDentro el Centre Penitenciari de Quatre Camins. Llicenciada en Psicologia i Màster en Psicologia Forense, ha realitzat també estudis de Filosofia a la Universitat de Barcelona. Ha treballat en l’àmbit de l’escola i, fonamentalment, en el de l’exclusió social, desenvolupant programes innovadors, relacionats amb les tècniques teatrals, de formació, motivació i inserció laboral per a persones amb dificultats personals i socials i amb característiques especials. Així mateix, treballa com a terapeuta en l’àmbit privat, com a psicòloga forense i és professora de Psicologia de la Creativitat en el postgrau de Teatroteràpies del de l’ISEP i IESP. Els seus interessos estan centrats en el paper del teatre i dels espais per a la creativitat en el desenvolupament de la persona i dels grups, i la seva connexió amb les relacions de poder.

Silvia G.Márquez, educadora social i productora de projectes teatrals en contextos comunitaris i especialitzada en diversitat funcional a Catalunya, Madrid, Sèrbia i Berlín.

Assessora de grups per a l’avaluació de processos, treball en equip, anàlisi de rols i continguts humanístics mitjançant la direcció escènica i PNL.

Docent dels estudis de psicologia i ciències de l’educació de la UOC (Universitat Oberta de Catalunya). Membre del LES, Laboratori d’Educació Social i del grup de recerca Cohabitar entre-Fabra i Coats Centre Contemporani, dispositiu d’interacció entre pràctiques artístiques i espais socials a la ciutat de Barcelona.

Els comentaris estan tancats.