Alina Folini
Artista, ballarí, coreògraf i investigador no binari. El seu treball es mou entre la coreografia, la dansa, l’escriptura i les pràctiques curatorials. Li interessa la col·laboració en contextos de recerca artística i veu la coreografia com un marc a partir del qual es poden activar noves possibilitats, desnaturalitzar hàbits i provocar transformacions. Màster en Pràctica Escènica i Cultura Visual per la UCLM / Museu Nacional d’Art Reina Sofia 2017-2018, Madrid. Va estudiar una Llicenciatura en Filosofia (UBA) i una Llicenciatura en Composició Coreogràfica (UNA) a Buenos Aires. El 2020 forma part de PACAP 4 – Programa Avançat de Creació en Arts Performatives a Fòrum Dança (Lisboa), amb curatela de João dos Santos Martins. Aquest mateix any rep el suport d’O Rumo do Fumo – Residències de Creació a artistes emergents 2020, per la seva última peça, RUIDO ROSA / PINK NOISE. Directora de ARQUEOLOGIES DEL FUTUR _ Festival Internacional de Dansa Contemporània, Performance i Coneixement, a Buenos Aires – Argentina. Crea Projecte TÀCTIL (2018) amb Leticia Skrycky, projecte resident a Tenerife.Lav (Tenerife), La Caldera (Barcelona), Graner (Barcelona), NAU (Santiago de Xile) i Centre de Dansa Canal (Madrid). És mentora de el Laboratori d’Acció 2019 – Teatre General San Martín, coordinat i curat per Luis Garay. És Agent 2016-2017 seleccionada pel Centre d’Investigacions Artístiques (CIA) a Buenos Aires. Ha presentat els seus últims treballs: U&O (2018), LA RISA (2017), TOGETHERNESS (2016) i SUPERVIVENCIA (2015), en diferents espais i festivals com Center for Performance Research i Judson Church (New York – EUA), JUNTA Festival Internacional do Dança (Brasil), CCK (Argentina), La Casa Encendida (Madrid), Festival MASSA – Teatre Pradillo (Madrid), Festival NIDO (Uruguai), FIDCU / Festival Internacional de Dansa Contemporània Uruguai, Cicle Solos al Mediodía / Teatre Solís (Uruguai) entre d’altres. És artista resident 2019 de el Centre Cultural Conde Duque (Madrid) amb RUIDO ROSA / PINK NOISE, el qual forma part de CUATRO – sols acompanyades – coproducció Iberescena 2019. Integra Salón Madrid – trobada dirigida per Meg Stuart en Teatros del Canal i Naves matadero, com a preparació del TanzKongress (2019) a realitzar-se a Dresden – Alemanya. Juntament amb Leticia Skrycky, Carolina Camps, Luciana Chieregati, Ibon Salvador, Santiago Turenne i Vera Garat és part de la recerca en pràctiques artístiques METODOLOGIES COMPARTIDES que es realitza a Graner (Barcelona) el 2018. Forma part del PICA 2018-2019 programa intensiu d’acompanyament a artistes i investigadores, coordinat per Idoia Zabaleta, Ixiar Rozas, Luciana Chieregati i Isabel de Naverán a Azala – (País Basc). Des 2016 és ballarina en Trilogia antropofàgica i Sèrie Canibal dirigida per Tamara Cubas (Uruguai) presentant a Portugal, Espanya, Suïssa, Àustria, Holanda, Brasil, Argentina, Xile i Uruguai). En l’actualitat, balla a SIRI, nova peça del coreògraf Marc Ferreira i de el realitzador Jorge Jacome a estrenar-se al Festival DDD en 2021. És performer en COBERTOS PÈL CEU projecte dirigit per Gustavo Ciriaco. Treballa en col·laboració amb Ana Rita Teodoro en el procés de LEITURA DE SERES VEGETAIS dins el Festival Alkantara 2020. També col·labora amb l’últim treball de Rita Natalio SPILLOVERS, a estrenar-se a 2022. Resideix entre Lisboa i Madrid.
- 2021 · col·laboració amb La Caldera / Festival Sâlmon Entre · Ruido rosa