Projectes en residència al Graner en diàleg amb Escenes de L'Auditori
El Graner col·labora una temporada més amb el programa Escenes de L’Auditori i acull en residència dos projectes que s’estrenaran el 28-29 de gener i el 11-12 de març de 2023, respectivament.
REGISTRES EVANESCENTS
Aquest projecte va néixer el 2022 en el marc del programa Creació i Museus de l’Institut de Cultura de Barcelona – Festival Grec. El Graner va col·laborar amb el Museu de la Música per impulsar i acompanyar la investigació de Constanza Brnčić i el seu equip artístic al voltant de la memòria i a partir de l’arxiu de l’activista i músic Victor Nubla, amb la col·laboració de Gràcia Territori Sonor. El 8 de juliol de 2022 es va obrir al públic una primera aproximació escènica de la investigació, que ha seguit desenvolupant-se en el marc del programa Escenes de L’Auditori, on s’estrena els dies 28-29 de gener de 2023.
Registres Evanescents és un projecte en què un grup interdisciplinari d’artistes exploren la fragilitat de la memòria, l’ evanescència dels sistemes de registre i la noció d’arxiu. A través de l’exploració de sistemes de captura i registre del passat Registres evanescents desplega algunes preguntes que funcionen com a desencadenant del procés artístic: com i per què seleccionem uns elements de l’arxiu i no uns altres? Com és l’experiència corporal de retirar elements de l’arxiu i reunir-los en un altre lloc? Què podem fer amb aquests objectes? Què podem fer amb els buits creats en l’ordre de l’arxiu, en la seva continuïtat? Quins drets de falsificació, desorganització, subversió, concedeixen a l’arxiu aquest nou context creat en la seva exterioritat? Registres Evanescents és un marc de treball extrapolable a d’altres arxius i contextos on la memòria i el registre siguin el tema central, com ara museus, col.leccions, espais patrimonials, arxius històrics i culturals.
Direcció: Constanza Brnčić
Col.laboracions artístiques: Blanca Tolsà, ballarina i coreògrafa Alfredo Costa-Monteiro, músic i poeta Tristán Pérez-Martín, realitzador de vídeo i fotògraf Beatriz González Magadán, concepció artística i ajudant de direcció
Il·luminació i espai escènic: Adrià Juan Constanza Brnčić Beatriz González Magadán Acompanyament artístic: Bàrbara Raubert
Producció: Ariadna Miquel
Agraïments: María Vadell i l’equip de Gràcia Territori Sonor, Sara Ojanguren, Albert Tola, Roberto Fratini.
Aquest projecte neix al 2022, fruit de la col·laboració entre Museu de la Música, El Graner- Fàbrica de Creació, Gràcia Territori Sonor i Constanza Brnčić i el seu equip artístic, en el marc del programa Creació i Museus de l’ICUB.
A BEGINNING #16161D
A BEGINNING #16161D és una especulació sobre un futur després d’un final. És una invitació a un medi on s’alteren les nocions d’espai i temps i es dilueixen els límits entre els cossos. En la foscor, 5 intèrprets exploren amb el seu cos i amb la seva veu les possibilitats del que no veiem, del que intuïm, del que ens imaginem, desitgem o temem. A BEGINNING #16161D és una proposta que es mou entre la composició musical i l’escriptura coreogràfica, que genera un relat dramatúrgic sobre l’eterna dialèctica entre l’individu i el col·lectiu per tal d’imaginar noves formes d’habitar el futur.
Creació i direcció: Aurora Bauzà & Pere Jou
Interpretació: Elena Tarrats, Maider Lasa, Isaac Baró, Diana Pop, Pere Jou
Música i so: Aurora Bauzà
Coreografia: Pere Jou
Il·luminació: Jou Serra, Marieta Rojo
Vestuari: Mariona Signes
Col·laboració dramatúrgica i coreogràfica: Alessandro Sciarroni
Assistència de moviment: Claudia SolWat
Producció i acompanyament: Ariadna Miquel
Amb el suport de: L’Auditori de Barcelona, Centre Choreographique National d’Orleans, Hèmisphère Son, Graner Centre de Creació, Castell de Montjuïc, Nau Estruch, CC Barceloneta i l’Institut d’Estudis Baleàrics.