El projecte del col·lectiu d’artistes Si Los Martes Fueran Viernes (SLMFV) està en ple desenvolupament a l’Institut Escola Antaviana. El procés creatiu, que involucra els estudiants de 3r de l’IE Antaviana, ha tingut dos moments destacats durant aquest segon trimestre.
A ulls del docent Quim Cubarsí explica que el primer moment va ser la sessió oberta davant de tot el claustre, que va marcar la inauguració d’una nova sala de l’institut anomenada sala Asfàltica. El segon moment important, va ser la visita al Graner, una residència tècnica d’un dia on els estudiants van poder experimentar amb la il·luminació i el so de la peça que estan creant.
Les artistes del col·lectiu SLMFV, Milagros i Valentina, destaquen la importància d’aquestes dues experiències. La sessió oberta va permetre als estudiants ballar davant un públic real, cosa que els va ajudar a entendre què els succeeix quan estan en escena. Aquesta experiència també els va donar l’oportunitat de confiar en la feina que han estat fent, apropiar-se’n i defensar-ho com a grup.
La visita i residència tècnica a Graner va ser una altra experiència significativa. Durant una jornada sencera, els estudiants van tenir l’oportunitat d’observar i viure com es treballa una creació des del cos, incloent-hi els llums i el so. Van poder posar els seus cossos en acció, ballar i passar l’estructura i la coreografia un parell de vegades, així com participar activament en la construcció i disseny de la il·luminació i el so de l’escena.
Durant la sessió a Graner, es va convidar el fotògraf Tristán Pérez-Martín per registrar la jornada.
El procés creatiu d’”En Residència” està en ple rendiment i estem emocionades de veure com es desenvolupa en els pròxims mesos. Amb la dedicació i l’entusiasme de tots els involucrats, no hi ha dubte que el resultat final serà impressionant.
EN RESiDÈNCiA és un programa de l’Institut de Cultura de Barcelona i el Consorci d’Educació de Barcelona, ideat en cooperació amb l’Associació A Bao A Qu, que porta els creadors a treballar durant tot un curs a l’aula. Aquest treball, que conclou amb la presentació d’una peça, en aquest cas vinculada a la dansa i el moviment, posa en diàleg d’una manera intensa i significativa creació, educació i mediació.