Sabries descriure el teu sabor preferit en paraules? I una olor? Com seria ballar a partir de sensacions tàctils, sonores o visuals? La proposta de la investigació sentiens en aquestes sessions és agafar els sentits i la percepció com a punt de partida per conèixer el nostre cos i les seves possibilitats de moviment, per explorar noves maneres de vincular-nos entre nosaltres i amb l’entorn. Noves maneres de sentir l’espai o el temps, de percebre la realitat i d’estimular la nostra imaginació. Més enllà dels cinc sentits que coneixem normalment, n’hi ha d’altres més desconeguts, i cada un d’ells és tot un univers que podem descobrir a través del moviment i la dansa.
Emma Villavecchia va estudiar dansa contemporània a Bennington College, EUA. Entre el 2016 i el 2019 va co-dirigir el col·lectiu de dansa Three Planes Collective. Actualment viu a Barcelona, on participa a projectes artístics i pedagògics en col·laboració amb altres artistes i centres (La Visiva, Casa Virupa, Laboratori d’Arts Contemplatives, Cascades) i desenvolupa creacions escèniques i audiovisuals (Rítmia i Babelian Circles). Ha presentat els seus projectes al Mercat dels Flors, Casa Elizalde, Festival Sismògraf, Galeria Cadaqués i festivals internacionals de videodansa, entre d’altres. Imparteix classes i tallers de dansa, ritme i consciència corporal. Recentment s’interessa per la creació artística en contextos educatius (EnResidència, Tot Dansa, Tots Dansen, Mapadeball), on ha treballa amb adolescents, formadors i professorat en col·laboració amb María Fernanda Soberón. Ha completat el Curs de Meditació de Casa Virupa i s’està formant com a Educadora Somàtica del Moviment a Movimiento Atlas, escola oficial de Body-Mind Centering®. Enguany comença un Màster en Recerca en Educació a la UAB dins l’especialització d’art, cos i moviment.
Emma Villavecchia desplegarà Sentiens setmanalment a l’Escola Enric Granados (4t de primària) durant el curs 2024-25.
El programa d’educatius del Graner s’emmarca dins el programa Caixa d’Eines, impulsat pel Pla de Barris de Barcelona, que consisteix en la introducció de pràctiques artístiques dins el currículum escolar amb l’objectiu de reduir les desigualtats entre els barris de la ciutat. La mediació per part de Graner es du a terme per part de Mireia de Querol.