El curs 2020-21 Alba Rihe va estar duent a terme un treball sostingut durant tot el curs amb el grup de 2n d’ESO de l’Institut Montjuïc del barri de La Marina, amb la complicitat de la docent de l’assignatura optativa d’arts vives Imma Solé. A través de la gamificació, i posant el cos al centre, activa el pensament situat i crític. Són experiències setmanals de dues hores i l’Alba hi està plantejant com repensar el joc i la seva ritualitat com element dinamitzador envers una època d’individualitat pautada. C.I.R.C.A vol transmetre que el context que habitem ens afecta i saber jugar amb la presència escènica en el dia a dia.
Una vegada acabat el curs es va fer palesa la necessitat de seguir investigant i desenvolupant C.I.R.C.A. i crear els materials físics oportuns perquè el joc fos una realitat palpable i se’n poguessin fer algunes unitats i que passin a formar part dels materials de l’Institut Montjuïc, per ser activades pel professorat o l’alumnat sense la presència de l’artista. En aquest camí investigatiu, C.I.R.C.A. ha seguit provant-se i desenvolupant-se durant el primer trimestre del curs 21-22 amb alumnes de 2n d’ESO de l’Institut Domènech i Montaner del barri.
Així, C.I.R.C.A. (Comunitat Interactiva Rara Corporal i Activadora) d’Alba Rihe, durant l’any 2022 va esdevenir un dispositiu pedagògic pensat a través de la gamificació i dels interessos dels seus jugadors, que explora la relació de pensament crític envers a la societat posant el cos al centre i activant el pensament corporal i situat.
Els projectes educatius de Graner s’emmarquen dins Caixa d’Eines. Programes de Cultura i Educació del Pla de Barris. Un programa de l’ICUB, el Consorci d’Educació de Barcelona i Pla de Barris.
Llegir més
Llegir menys