"En Trànsit", mostra conjunta de projectes de creació a l'Institut Montjuïc
“L’institut Montjuïc és un entramat de persones d’edats diferents que es relacionen, conviuen i es mouen. Res és estàtic quan som dins l’edifici: transitem passadissos, aules, experiències… també una edat, els joves es mouen per la seva adolescència. Anirem d’un lloc a un l’altre, de l’Espai Jove La Bàscula, al nostre centre. Passarem pel carrer, per sota de balcons, creuarem semàfors. Sentirem. El trajecte tindrà en sí mateix un sentit i insertarem això al barri I de tot aquest trànsit, en quedarà una acció: efímera, col·lectiva i valuosa, una acció cultural que les persones més joves que ara estan a l’institut brinden generosament a la seva gent.”
De 17.30h a 19h Farem junts un recorregut des de La Bàscula a l’Institut Montjuïc que inclourà:
- Música: #LMMM (fruit d’un treball de creació amb Bob Gonsales, alumnes de l’institut i gent gran del barri, en col·laboració amb La Bàscula)
“La Marina Memòria Musical és un projecte comunitari que crea espais d’intercanvi de coneixement entre joves de l’Institut Montjuïc i un col·lectiu de gent gran del barri, on comparteixen gustos i cultura musical. Aquest intercanvi és el punt de partida d’un procés creatiu que conclou amb una peça musical en clau de veu, instruments clàssics i música electrònica.”
- Arts vives: MANUAL PER A PENSAR JUNTS (fruit d’un treball de creació amb Mariona Naudin i alumnes de l’institut, en col·laboració amb el Graner)
“El que veureu durant aquesta mitja hora llarga no és un espectacle, tampoc una obra acabada. És quelcom que podria arribar a ser, un embrió, un manual, una sèrie de pràctiques comunes que hem après i exercitat durant quatre mesos i mig. Al principi no sabíem fer un cercle, ara ja sí. Tampoc sabíem on era la nostra pelvis ni el nostre coxis, i molt menys el del company del costat. Durant aquests mesos hem après a treballar juntes (una mica) i a conèixe’ns (també una mica) millor a nosaltres mateixes i a la resta. Ara us presentem aquest Manual per a pensar junts, perquè pensar és moure’s i moure’s és emoció.”
- Teatre: SÍ, SOC ADOLESCENT, I QUÈ? (fruit d’un treball de creació amb Luna Ester i Rebeca Mesas Medel i alumnes de l’institut, en col·laboració amb Artixoc)
“Sí, sóc adolescent i què?” És el crit orgullós de les veus adolescents del nostres joves mentre transiten els 13, els 14 anys…un moment ple d’alts i baixos emocionals que finalment els portaran amb èxit cap a la vida adulta. En aquest punt, els vostres fills i filles han anat construint una obra al llarg del curs a l’optativa de Teatre. Dues hores cada dijous que els han permès crèixer, dubtar, riure, plorar i reflexionar “sense regles que ens prohibeixin ser qui som”, com diu la nostra cançó insígnia. Esteu preparats per escoltar-los?”
- Cinema: A UN MAR DE DISTÀNCIA (fruit d’un treball de creació amb Celia Rico i alumnes de l’institut, en col·laboració amb Cinema en Curs)
“El grup de l’aula d’acollida de l’institut Montjuïc és molt plural, les noies i nois han arribat d’indrets diferents: Mèxic, Perú, Veneçuela, Pakistan, Illes Canàries, Rumania, El Salvador, Gambia i Senegal i a més tenen diferents edats… De vegades no es posen d’acord, diuen, tenen gustos diferents… però la relació entre ells ha estat molt bona i han fet cinema: han pensat, ideat, interpretat, actuat, muntat, han creat “A un mar de distància…” i ho han fet junts. Veurem el making of del projecte internacional: Cinema en Curs d’A Bao A Qu. A Catalunya, hi ha 10 centres i som un.