Candela Capitán

Candela Capitán és una artista la pràctica de la qual se centra en la performance, la dansa, l’escultura, el dibuix i les intervencions digitals per examinar les dinàmiques de poder, desig i intimitat en una era hipermediada. Des d’una perspectiva feminista, la seva obra interroga les estructures de control que configuren les relacions humanes, les experiències de connexió i les polítiques del cos.

Mitjançant instal·lacions, performances en viu i peces audiovisuals, Capitán explora qüestions com la sexualitat, el fetitxisme, l’alienació i les dinàmiques de gènere, desdibuixant els límits entre allò personal i allò col·lectiu. El seu enfocament busca establir un diàleg crític entre el cos, l’espectador i les narratives contemporànies, transcendint les barreres entre el físic i el virtual.

@candelacapitan

Fotografia ©Daniel Cao

 

Projecte en residència

GRANJAS HUMANAS és un projecte multidisciplinari que fusiona dansa, performance i noves tecnologies per reflexionar sobre l’explotació del cos i la seva productivitat a través dels dispositius tecnològics. Com a eina de qüestionament crític, l’obra estableix un paral·lel entre dos espais diferents però relacionats en les seves formes d’explotació: les sales de munyida, dissenyades per a la producció massiva de llet, i les noves “granges d’influencers”, on joves, principalment dones, generen contingut digital per a empreses.

En aquesta obra, Capitán explora tres de les seves obsessions recurrents: el sentiment d’alienació que predomina en la nostra era hipermediada, la construcció del desig i l’eròtica a partir de l’arribada de les plataformes i les xarxes socials, i la descomposició de la societat a través del control digital. La constant pressió per la productivitat i la feminització del treball es faran visibles per revelar les complexes dinàmiques de poder que emergeixen en els espais digitals que consumim diàriament. Espais que en algun moment van ser concebuts com a lliures i utòpics, però que avui, en la seva majoria, s’han transformat en dominis controlats on el cos torna a ser explotat i convertit en mercaderia.

Com en obres anteriors de l’artista, GRANJAS HUMANAS continuarà explorant l’experiència de l’espectador virtual incorporant la pantalla de l’smartphone com un nou mode de visió que complementarà la percepció física convencional.

Arxiu residències Graner

  • 2025 · convocatòria pública · GRANJAS HUMANAS
  • 2022 · convocatòria pública modalitat emergents · 19762. Solos y Conectados