Oihana
Fa anys ja que vaig optar per dir-me ballarina i no creadora o artista. Des dels tres anys començo a incorporar (per bé i per mal) la Dansa Clàssica. L’any 2003 accedeixo a la formació de Dansa Contemporània a la SEAD (Salzburg). Des de l’any 2007, em vinculo als espais de La Poderosa i La Porta a Barcelona i del 2013 al 2016 sóc membre d’ARTAS, co-gestionant i co-dirigint La Poderosa al costat d’altres artistes. Estudio el Màster en Dansa Moviment Teràpia de la UAB. M’especialitzo en la pràctica clínica infantil, i enfoco la meva recerca entorn de la contratransferència somàtica, la psicoanàlisi relacional, l’embodiment/enacción i el coneixement tàcit o preverbal. Com a ballarina treballo amb Jeremy Wade, Amaia Navascués, Acerina Ramos, Quim Bigas, David Perez, Beatriz Fernandez, Pere Faura, Paz Rojo, Diego Gil, Igor Dovricic etc. Des del 2015, aprofundeixo en la Disciplina del Moviment Autèntic i al gener del 2020 començo la formació en Body Mind Centering. Des del 2018, al costat de Javier Vaquero Ollero, desenvolupem el treball expandit ‘Rojo Pandereta’. Escric amb regularitat
- 2020 · convocatòria pública investigació · Bailarinxs sonorxs
SOBRE EL PROJECTE D’INVESTIGACIÓ EN RESIDÈNCIA:
Bailarinxssonorxs és una investigació que es pregunta pel “bailarinx” (què és? Qui ho diu? Com, on i quan ho ha dit?) Que nomena-parla ( “que parli un altre … que jo kinestesio”) la seva conèixer. A hores d’ara bailarinxssonorxs està sent una investigació acte-etnogràfica que es pregunta per la singularitat sensible de cada bailante i les maneres en què dialoga kinestésicamente amb la pràctica de l’viure i de l’ballar, com a fenomen cognoscitiu que no ha de inscriure dins de les definicions i pràctiques de l’llenguatge i de la parla. Podríem dir que aquesta investigació ha fet un pas enrere, ha canviat de projecte … i que a hores d’ara (després de “la que ens ha caigut a sobre”) el que desitja és protegir i defensar el ballar ia lxs bailantes com a fenòmens-ens singulars que no necessiten de les estructures de poder de l’llenguatge per ser i considerar-cognoscitius i per tant, necessaris.
Bailarinxssonorxs té tres línies de treball futures:
• Documentació / arxiu: generar una estructura (bloc, publicació) on bolcar tots els materials generats al llarg del procés.
• Trobades-diàlegs: generar marcs relacionals amb otrxs bailantes per seguir ampliant i compartint les preguntes i les pràctiques relacionades a aquesta investigació.
• Creació: generar una partitura ballable que pugui mostrar-se i compartir-se en diferents contextos.