Óscar Bueno

Grau Professional Musical a l’especialitat de Piano. Llicenciat en Art Dramàtic per l’ESAD d’Astúries en l’especialitat d’Interpretació Textual. Màster en Pràctica Escènica i Cultura Visual de la Universidad de Castilla la Mancha i el Museo Reina Sofia de Madrid. Completa la seva formació a través de workshops amb Roberto Oliván, Pepe Hevia, Fernando Hurtado, Mira Rychlicka, Leo Bassi, Carlos Marquerie, etc.

El 2013 és convidat al Laboratorio de Creación Escènica, Explorar los procesos. En aquest laboratori treballa amb Itxaso Corral i decideixen crear oficialment Poderío Vital, que es presenta en espais com Teatre Pradillo, Museo de Arte Reina Sofia, MACBA, Sala Hiroshima, Tabakalera, Matadero Madrid, etc. El treball de Poderío Vital es troba a mig camí entre la música, l’escena i les arts visuals. Han autoeditat un llibre-disc que conté textos i cançons creades durant 2 anys de treball. Recentment han presentat el seu nou projecte, disc-curs-passeig C.A.D.E.R.A. Han realitzat tallers a La Casa Encencida, CA2M, Hibrilaldiak, B-Free Festival. Des d’aleshores treballa en paral·lel en el desenvolupament de partitures musicals que intenten expandir la idea del que és la música, com ara Easy Music. Amb Anto Rodríguez rep el premi a Millor Pel·lícula dins de la secció Gran Angular del Festival de Cinema de Gijón amb FRANKENSTEIN. També ha estat ajudant de direcció a El agitador vórtex de l’artista Cris Blanco, presentada al Festival TNT a Terrassa, La Casa Encendida a Madrid, i Hangar i Mercat de les Flors a Barcelona, ​​Vigo, i encara en gira.

El 2015 és seleccionat amb Poderío Vital dins el programa de Residències per a artistes de La Casa Encendida, Madrid, i el Centro de Arte 2 de Mayo a Móstoles.  També és seleccionat dins el marc de la convocatòria de residències artístiques del Graner, con​​juntament amb David Mallols, Itxaso Corral i Diana Delgado per desenvolupar el projecte Carretera N-340, presentat posteriorment al Teatre Pradillo, Antic Teatre, Teatre Leal, Festival In-Tacto, etc. Comença a desenvolupar un treball escènic anomenat Concert, encara en procés, on treballa en quatre peces diferents, quatre moviments, en relació al temps, l’espai, el cos i el desconegut. El  2016 participa en la creació com a intèrpret a la peça de Cris Blano ‘Bad
Translation’ presentada al Mercat de les Flors, La Casa Encendida, Naus de València, etc.

Continuant el seu treball en escena amb la coreògrafa Amalia Fernández i la peça ‘El resistente y delicado hilo musical’. Rep la subvenció del Govern de Madrid a la creació de partitures musicals amb el projecte Big Square. El 2017 ha treballat amb Cuqui Jerez en una peça realitzada al Museo Reina Sofia i amb l’artista escènica María Jerez en la seva nova peça Yabba, presentada als Veranos de la Villa.

  • 2018 · convocatòria pública · Línea larga punto punto punto más alto curva hacia arriba punto
  • 2019 · seguiment · Soundtrack