Graner

› Territori

Вавада онлайн - ваш путь к захватывающим азартным развлечениям. Рабочее зеркало леон и официальный сайт Хотскинс.

Moujuïc 2023

El Graner torna a col·laborar amb el Festival Moujuïc en la seva 3a edició,  afiançant una relació que ve de lluny amb el Castell de Montjuïc. Fruit d’aquest esperit de col·laboració, la tria de propostes (tant de les tancades com les d’aquelles “en procés”, o amb una dimensió més experimental) s’ha realitzat en un diàleg entre el Graner i el Castell de Montjuïc, dos equipaments de ciutat i que, alhora, comparteim territori i la voluntat, i el compromís, d’articular-lo.

La diversitat d’espais del Castell serà l’escenari del gruix de la programació, que s’inaugurarà dissabte 20 amb la peça “Fight”, de la companyia basca LaSala, a la terrassa del pati d’armes. Posteriorment, l’acció es trasllada a l’hornabec, amb “Aperitivo”, de Los Informalls, per retornar a la terrassa amb Joan Català i el seu “Pelat”. La jornada es clourà amb el “Metaplec”, una improvisació coral, amb voluntat de permanència, on artistes de diferents trajectòries (Glòria Ros, David Climent, Marina Pravkina, Adriano Galante i Hoss Benítez) coindiciran els dies previs per preparar un tancament a l’alçada, i en diàleg, amb el públic.

Així mateix, les entranyes de l’equipament són també el seu nucli creador, acollint les peces de les residents d’enguany. Dissabte serà el torn de “Yukedo Yukedo”, de Park Keito, i diumenge de “Bailar o lo salvaje”, de Lara Brown.

Diumenge 21 s’inicia amb una jornada matinal, que transcorrerà entre “Maña”, de la cia. Manolo Alcántara, i la peça “Moving!”, de María Ferrer, una col·laboració amb el Centre Cívic del Sortidor amb participació de joves acabades d’arribar al Poble- sec, que posa en valor el doble vessant comunitari i territorial. El tercer, el de la creació, estarà representat amb l’oberturà de procés del “Projecte K amb K de kol·lectivitat”, de Sputniks Cia, una proposta conjunta entre l’Ateneu Popular 9 Barris i el propi Castell, en el marc de Creació i Museus.

La tarda acollirà “Otempodiz” (“Diueltemps”), de la cia. Ertza, i “Meohadim”, de la cia. Jacob Gómez, ambdues a la terrassa, mentre que “Molar”, de Quim Bigas, es podrà gaudir al pati d’armes. En paral·lel, a la capella, es podrà veure un documental sobre el procés de creació d’Otempodiz, “Vosotros tenéis los relojes, nosotros tenemos el Tiempo…”. Prèviament, al matí, els ballarins Deissane Machava i Fenias Nhumai, d’Ertza, oferiran el taller de danses moçambiqueses “Marrabenta i Machawona” per a la canalla de 9 a 12 anys.

La jornada, i el festival, es clourà amb la represa de “Castells a l’aire”, de Raquel Klen i Raquel Gualtero, el projecte de Creació i Museus 2021 entre la Caldera i el Castell. Una peça pensada, viscuda i executada a l’equipament, que el posa en valor i hi tornarà per posar punt i final a aquesta edició del Moujuïc.

TOTA LA INFORMACIÓ DEL FESTIVAL I ENTRADES

Moujuïc 2022

El cap de setmana del 17 i 18 de setembre tindrà lloc la 2a edició de Moujuïc, un festival que vol ser una cita imprescindible per apropar la dansa i la cultura a la ciutadania, amb una programació de qualitat que fa una panoràmica al llenguatge del moviment en un entorn singular com és el Castell de Montjuïc. A través de dues sessions, una dissabte i una altra diumenge, el Castell acull diferents peces cada dia de 17h a 21h i ofereix l’oportunitat de veure-les fora d’espais convencionals.

El 17 de setembre podrem veure les peces AM-27 de Javier Guerrero, una exploració sobre projectes utòpics que va guanyar el premi de Dansa de l’Institut del Teatre; The Grooves Experience, estrena de Marina Pravkina al voltant del clubbing, l’electrònica i el seu llenguatge del moviment; i City Horses, una coreografia urbana de la companyia sueca Byström Källblad, amb dotze ballarines, que reflexiona sobre el poder i les imatges del cos femení i l’espai públic.

El 18 de setembre descobrirem Métrica bárbara i el seu espectacle De una en una {versos sobre un tejado errante}, una combinació de teatre, dansa i objectes amb tres intèrprets i quaranta-set teules antigues en escena; Oblivion de Silvia Batet, una peça hipnòtica que parteix de la repetició del cercle i ens parla de l’oblit i l’enyorança; i Aclucalls de la jove companyia laSADCUM és una explosió de moviment grupal que fa un retrat grotesc de la societat i la generació postinternet. També diumenge, Camaralucida, artista resident del Castell de Montjuïc presentarà Estadio, en el marc del seu procés de recerca a les antigues casernes

PROGRAMA

DISSABTE 17 SETEMBRE

  • 17:30 – 19:30 Byström Källblad – City Horses
  • 18:00 – 18:20 Javier Guerrero – AM27
  • 19:15 – 20 Marina Pravkina – The Grooves Experience

DIUMENGE 18 SETEMBRE

  • 17:20 – 17:50 Camaralucida – Estadio
  • 18:00 – 18:30 Métrica bárbara – De una en una {versos sobre un tejado errante}
  • 18:40 – 19:10 Camaralucida – Estadio
  • 19:15 – 19:30 Silvia Batet – Oblivion
  • 20:00 – 20:30 laSADCUM – Aclucalls

Infos pràctiques:

  • Dissabte 17 i Diumenge 18 de setembre
  • Dues sessions de 17h a 21h cadascun dels dies
  • 6€ entrada per jornada i abonament de 9€ per als dos dies (consumició inclosa)
  • Tota la info i venda d’entrades AQUÍ  

Moujuïc 2021

El 18 i 19 de setembre es programen al Castell de Montjuïc dues peces diàries triades per donar a conèixer els processos de recerca i creació de les artistes a un públic divers, des de l’accés a la cultura com a vector principal.El programa vol afavorir la circulació per l’entorn del Castell, un enclavament ideal per a la visibilitat d’aquests treballs fora dels espais convencionals.


PROGRAMA

DISSABTE 18 de setembre

17:00 Obertura de portes: accés al recinte del castell.

17:50 Mediació peça 1

18:00 Peça 1: Residència 0. Col·lectiu Llego Tarde.

19:00 Pausa. Accés a: 20” del Col·lectiu Symbiosi al Pati d’Armes

19:50 Mediació peça 2

20:00 Peça 2: Cossoc. Anamaria Klajnšček i Magí Serra.

DIUMENGE 19 de setembre

17:30 Obertura de portes: accés al recinte del castell

17:50 Mediació peça 1

18:00 Peça 1: Tradere. Laia Santanach.

19:00 Pausa. Accés a: In Habit del Col·lectiu Symbiosi al Pati d’Armes

19:50 Mediació peça 2

20:00 Peça 2: Roges. Miquel Barcelona.


Una producció del Castell de Montjuïc ambla col·laboració del Graner, Fàbrica de creació.

Preu per a un dia: 3€ amb una consumició

Tots dos dies: 5€, també amb una consumició diària

VENDA D’ENTRADES


  • RESIDÈNCIA 0 – COL·LECTIU LLEGO TARDE  // DISSABTE 18 A LES 18H

Residència 0 és una reflexió sobre la creació. En un espai de prova i error, dos éssers comparteixen un viatge iniciàtic a través de l’art. Descobreixen el seu moviment i es modelen a si mateixos mentre creen el seu propi món, un lloc diminut, ferm però fràgil, que augura la complicitat dels cossos. Al llarg del camí, ple de d’encontres i contrarietats, transiten la vulnerabilitat, l’alliberació i la fortalesa que radica en el reinici d’un mateix. La peça posa en valor el gest i la capacitat generadora de l’ésser humà i convida a l’espectador a formar part d’aquest ritual catàrtic i a pressentir en el temps el potencial del buit i la seva capacitat expansiva.

Un projecte de creació col·lectiva impulsat per Kena Rodríguez Kuhn i Gemma Roura
Concepte, coordinació i investigació artística: Kena Rodríguez Kuhn
Coreografia i interpretació: Cia. Júlia Godino i Alexa Moya
Escultura i espai escènic: Xim I. Rabassa
Espai sonor: Adrià Girona
Acompanyament i producció: Gemma Roura

www.collectiullegotarde.com

  • COSSOC – ANAMARIA KLAJNŠČEK I MAGÍ SERRA // DISSABTE 18 A LES 20H

COSSOC és una coreografia hipnòtica plena d’imatges suggerents del que poden fer dos cossos en constant equilibri. Un moviment de recerca sobre la complexitat i la simplicitat d’una relació. Una finestra d’observació i curiositat per l’espectador, frontera entre un espai públic i privat. Establint una relació íntima, els dos intèrprets creen una connexió forta, des d’on podr  interpel·lar l’entorn i integrar-se amb l’espai. La peça porta al públic per un camí de calma i escolta. Potser la peça no és res més que la recerca d’un lloc on trobar-se amb tranquil·litat.

Creació, direcció i interprets: Magí Serra i Anamaria Klajnšček
Música: Santi Careta
Fotografia: Nora Baylach
Víeeo: Ignasi Castanyer
Amb el suport de gestió d’ELCLIMAMOLA
Distribució: Fani Benages
Coproducció: FiraTàrrega, El Graner, centre de creació de dansa i arts vives, Roca Umbert centre de creació
Amb el suport de: La Visiva, C.C. la Barceloneta, Danseu Festival, Figueres es MOU, Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya.
Agraïments: Roser López Espinosa, Joana Serra, Nora Baylach, Urša Sekirnik i Adrià Pinar.

https://www.instagram.com/cossoc.duet/

  • TRADERE SP. – LAIA SANTANACH // DIUMENGE 19 A LES 18H

Proposta de dansa contemporània i música electrònica en viu que investiga sobre la pràctica d’aquelles tradicions occidentals que sacrifiquen el cos per estima, creença i tradició i per formar part d’una comunitat dins d’una festivitat. Una reflexió sobre la permanència de generació en generació de pràctiques grupals tradicionals on el cos és la principal eina d’exposició. Una proposta continuista en la investigació de la tradició. TRADERE es un projecte creat en 3 formats: Tradere -videodansa, TRADERE SP, per espais no convencionals i TRADERE que s’estrenarà el proper març 2022 al Mercat de les Flors.

Idea i direcció: Laia Santanach
Coreografia: Laia Santanach en col·laboració amb els intèrprets.
Intèrprets: Julia Sanz, Mario G. Sáez, Carlos Martorell i Laia Santanach.
Composició musical: Carlos Martorell
Assessorament: Maribel Ponferrada i Miquel de el Pou
Videoartista: Ignasi Castañé
Fotografia: Jofre Moreno
Disseny de llums: Joana Serra
Disseny vestuari: Kike Palma
Management: Caroline Giffard

https://www.laiasantanach.com/

  • ROGES – MIQUEL BARCELONA // DIUMENGE 19 A LES 20H

roges és la versió de carrer de “rojos”, una peça d’arts escèniques resultat de la intersecció entre dues línies de treball: una recerca de testimonis de l’època de postguerra de la Guerra Civil Espanyola i la recuperació del llegat cultural artístic de l’època. A roges, dos ballarins i dues ballarines ens comparteixen moviments clandestins de l’època de postguerra de la Guerra civil espanyola.

Direcció, concepte i recerca: Miquel Barcelona
Distribució i producció: Bruno Valls
Producció executiva: Tàndempro
Assessoria conceptual i disseny gràfic: Àurea Estellé Alsina
Composició musical: Carlos Martorell
Acompanyament coreogràfic: Fàtima Campos
Acompanyament vocal: Mariona Castillo
Intèrprets i col·laboradors coreogràfics: Miquel Barcelona, Helena Gispert, Martí Güell i Bea Vergés

Fotografies: Martí Albesa (Residència 0), Nora Baylach (Cossoc i Roges) i Jofre Moreno (Tradere)

Viu Montjuïc 2021

El cap de setmana del 16 i 17 d’octubre, tindrà lloc Viu Montjuïc. El Parc de la Cultura. Un cap de setmana d’activitats culturals i de lleure per a tota la família. 22 equipaments de Montjuïc uniran forces per a dur a terme activitats pròpies i accions conjuntes en cocreació i col·laboració entre ells i oferir als barcelonins i barcelonines, una nova oportunitat per a redescobrir i fer-se seu el Parc

La iniciativa neix de la voluntat de coordinació dels diferents actors culturals de la muntanya i està coorganitzada, i finançada, pels propis equipaments, pel Districte de Sants-Montjuïc, l’Institut de Cultura de Barcelona i la Direcció de Turisme i Indústries Creatives, que a través de l’impost turístic, pretén impulsar iniciatives per millorar el lleure i gaudir d’un espai públic verd i cultural de qualitat dirigit especialment als veïns i veïnes de Barcelona. Les activitats combinaran itineraris guiats i teatralitzats amb jornades de portes obertes i visites guiades als equipaments, intervencions participatives, música, dansa i teatre. A més també hi haurà zones per menjar, beure i descansar. El Graner, ha col·laborat amb el Castell de Montjuïc per programar conjuntament una activitat dins d’aquesta iniciativa.

Institucions promotores: Anella Olímpica – BSM, CaixaForum, Casa de la Premsa, Castell de Montjuïc, Cementiris de Barcelona, El Graner, Espai Bombers, Fundació Barcelona Olímpica, Fundació Joan Miró, Fundació Mies van der Rohe, Institut Botànic, Institut del Teatre, Jardí Botànic, Jardí Botànic Històric, Mercat de les Flors, Museu d’Arqueologia de Catalunya, Museu Etnològic i de Cultures del Món, Museu Nacional d’Art de Catalunya, MUHBA Refugi 307, Poble Espanyol, Teatre Lliure i Teatro de los Sentidos.

Amb la coorganització de: Districte de Sants-Montjuïc, Institut de Cultura de Barcelona i Direcció de Turisme i Indústries Creatives.

Creació i museus 2019-20

El diàleg entre el Graner i al Castell de Montjuïc s’ha estructurat al voltant de la proximitat, el suport a la creació local jove, l’accessibilitat de la cultura i el patrimoni i la difusió i democratització, de les arts escèniques i la dansa contemporània. Inicialment, vam articular aquesta col·laboració dins el programa “Creació i Museus” de l’Ajuntament de Barcelona i en el marc del Festival Grec de Barcelona.

  • Creació i museus 2020: ‘Stone and silk’ de Paloma Muñoz / Cia.Siberia 

Més info de la proposta: https://www.siberiadanza.com/trabajos

  • Creació i museus 2019: ‘Nightingale” d’Ana Borrosa

Més info de la proposta: https://www.anaborrosa.com/nightingale

Imatges de Nora Baylach i Anna Fàbrega, vídeos d’Andrés Pino i Mila Ercoli

Nits al Castell 2019

Dues propostes del Graner, centre de creació de dansa i arts vives,van tancar la programació de Les Nits al Castell (2019), amb dues peces que van dialogar amb l’espai del Castell.

Àer és la proposta de Laia Santanach, una peça de dansa contemporània i música electrònica que replanteja la dansa tradicional popular del contrapàs amb la seva música des d’una mirada actual, personal i subjectiva entenent-la com a referent vivencial, estructural i social del moment. Donant molta importància a les circumstàncies socials del moment les replantegem i les analitzem extrapolant-les al moment actual.

Raquel Gualtero presentarà Nuà: una veu, Anaïs Oliveras, i un cos, Raquel Gualtero, a partir de peces musicals del s. XI i XII, descobrirem a les seves compositores més invisibles, per retrobar-nos amb els seus moviments i inventar-nos-en de nous. NUÀ us enredarà i vosaltres mateixos en sortireu embolicats

  • Nits al castell 2019: ‘Àer’ de Laia Santanach i ‘Nuà’ de Raquel Gualtero