El Graner per aquest curs 25-26 continuarà desenvolupant el programa educatiu en centres educatius del barri de la Marina de Port, dos centres de primària i dos de secundària, en el marc del programa Caixa d’Eines dins el Pla de Barris de Barcelona. Els centres on es desplegaran les investigacions coreogràfiques comissariades i mediades per Graner són: Escola Bàrkeno, Escola Enric Granados, Institut Montjuïc i Institut Domènech i Montaner.
Pel que fa a primària, Emma Villavecchia continuarà desenvolupant la seva investigació a l’Escola Enric Granados i Claudia Solwat també ho farà a l’Escola Bàrkeno, totes dues entrant en un segon any de vinculació amb els respectius centres. Pel que fa a secundària, seguirem treballant amb la idea de continuïtat amb l’artista Joao Lima a l’Institut Montjuïc, i incorporem un nou artista al programa, el Johan Pérez Viera, que desenvoluparà el seu projecte en un nou cicle a l’Institut Domènech i Montaner.
El cos segueix sent el protagonista de les sessions que es realitzaran durant el curs a l’aula. Seran session setmanals que compten amb la complicitat de les docents que es vinculen a cadascuna de les investigacions artístiques que des de Graner dialoguem amb cada centre.
L’experimentació a l’aula es veu complementada per experiències artístiques al Graner, trobades de creadors i docents, sessions de formació per a docents i visites a espectacles de la programació del Mercat de les Flors. Un conjunt de propostes que segueixen apostant per una educació que posa el cos i l’acció en el centre de l’experiència: practicar des del cos altres maneres de transmetre coneixement. Així mateix, des de Graner treballem per generar comunitat educativa en un sentit ampli: amb el professorat, l’alumnat, les famílies i el barri.
Amb la mediació de Mireia de Querol, artista, docent i mediadora en l’àmbit de les arts del moviment que treballa des de la intersecció entre la creació escènica, l’educació i la comunitat, amb un interès especial en les pràctiques col·laboratives i el cos com a eina de coneixement. Forma part del col·lectiu Big Bouncers des del 2012, amb el qual desenvolupa projectes de creació i pedagogia. També ha col·laborat amb artistes com Urša Sekirnik ,Lola Lasurt, Albert Qusada, Ariadna Estalella i Àngels Margarit. Ha participat en projectes de comissariat, com Motors de creació (APDC) i Mostra In SITU (Arts Santa Mònica). La docència és un eix central de la seva trajectòria. Ha estat professora d’improvisació i composició al Conservatori Superior de Dansa de l’Institut del Teatre i ha col·laborat amb institucions com el CCCB, el MACBA i El Graner, on des del 2024 porta la mediació coordinació dels projectes educatius. Formada en Humanitats (UAB) i en dansa contemporània a la AHK d’Amsterdam, entén la seva pràctica com un espai obert on la creació, el pensament i la comunitat es nodreixen mútuament.
El programa d’educatius del Graner s’emmarca dins el programa Caixa d’Eines, impulsat pel Pla de Barris de Barcelona, que consisteix en la introducció de pràctiques artístiques dins el currículum escolar amb l’objectiu de reduir les desigualtats entre els barris de la ciutat.
Llegir més
Llegir menys