El teu cos el teu mestre (un intent de teixir escoles somàtiques)
Un treball per conèixer millor el propi cos, entenent l’escola com un laboratori on provar i descobrir diferents pràctiques sensorials i motores, per tal d’integrar el coneixement anatòmic. Crear nous hàbits dins l’aula per estar més connectades al cos i observar si aquest coneixement i pràctiques generen canvis de conducta, d’atenció i de relació. La investigació desplega tot un conjunt de sistemes de coneixement anatòmic, des del punt de vista somàtic i holístic, del cos. A partir d’una metodologia vivencial del cos i mitjançant l’ús de materials diversos, visualitzacions i dinàmiques a l’espai, l’alumnat s’imbueix i participa activament dels processos fisiològics del cos humà. Mitjançant el joc, les manipulacions amb parelles, les representacions gràfiques i les tertúlies anatòmiques l’alumnat ha adquirit un vocabulari ampli i ric en termes que fan referència al cos humà i els seus processos.
Claudia Solwat: Actualment, desenvolupo activitats relacionades amb la recerca del cos i el moviment, la docència i la creació. Acompanyo i facilito processos creatius com ajudant de direcció i assistència a la coreografia i moviment (les últimes col·laboracions amb Alexis Eupierre, Guy Nader i Maria Campos, Albert Quesada i Pere Faura). He ballat des de “sempre” movent-me per diferents estils i combinant-ho amb altre tipus d’estudis. (Psicologia, Pedagogia de la Dansa, Site-specific Dance, Mindfulness i Diafreo). He treballat com a ballarina per a diferents companyies de teatre i dansa. I com a creadora en diferents projectes escènics. Formo part del col·lectiu MOVE ANATOMY. El Teu Cos el Teu Mestre és una continuació de la recerca “Moving Deeper” al voltant del cos humà, la seva anatomia i en especial al descobriment, profundització i difusió del teixit connectiu (la fascia).
Docents de referència: Júlia Romero i Yolanda Roca / Mediació per part de Graner de Magdalena Garzon.
El programa d’educatius del Graner s’emmarca dins el programa Caixa d’Eines, impulsat pel Pla de Barris de Barcelona, que consisteix en la introducció de pràctiques artístiques dins el currículum escolar amb l’objectiu de reduir les desigualtats entre els barris de la ciutat.
Fotos Anna Fàbrega