En tots aquests anys en que m’he apropat a les escoles com a ballarina i creadora he fet moltíssims aprenentatges i també m’he fet moltes preguntes. Com ajuden els processos artístics-dancístics als infants en l’entorn escolar? En especial m’ha interessat reflexionar i practicar entorn de la dansa com a autoreguladora de les emocions, com una pràctica de comunicació renovadora i com una propiciadora d’un estat d’atenció de qualitat. Entorn a aquestes 3 qüestions compartirem pràctiques i reflexions que espero es converteixin en eines per integrar el cos i la dansa com a complement significatiu en els processos de creixement i aprenentatge dels infants i dels seus acompanyants.
Silvia Sant Funk: Com a jove ballarina treballa per diferents coreògrafs nacionals i internacionals. Junt amb Mònica Muntaner i Bea Fernández, forma el col·lectiu de creació Las Santas amb qui coordina i dirigeix La Poderosa – espai per la dansa i els seus contaminants. Durant aquesta època crea peces pròpies i propulsa les activitats de La Poderosa. Formada posteriorment en Coaching i PNL, posa el seu coneixement entorn el cos, el moviment i la creativitat al servei de la persona, educant en temes essencials com el propi benestar, la presència i la comunicació a particulars, joves i col·lectius de professionals. Alhora s’implica en projectes que apropen la dansa i la creació escènica a escoles i instituts d’arreu del territori: Tots Dansen, en Residència, Mapa de Ball, Temps d’Art, Caixa d’eines. Ha creat i dirigit, junt amb Mònica Muntaner, la peça Umhlaba significa món en zulú pel Tot Dansa d’enguany.
Dates del curs: 31 de gener, 6 març i 17 d’abril de 2024 de 15 a 18h al Graner