Mercat de les Flors i Graner fem, un curs més, tàndem dins el programa ENRESiDÈNCiA i comissariem i mediem les residències d’UNAIUNA, simbiosi entre les coreògrafes i ballarines Laura Lliteras i Marina Fullana, a l’Institut Moisès Broggi (al barri del Camp de l’Arpa del Clot) i del col·lectiu Si los martes fueran viernes a l’Institut Escola Antaviana (al barri de Roquetes), respectivament.
SI LOS MARTES FUERAN VIERNES amb l’alumnat de 3r d’ESO de l’Institut Escola Antaviana
Si los martes fueran viernes és un projecte que, des dels seus inicis, treballa dins del camp escènic i pedagògic amb la finalitat d’apropar la improvisació i la composició instantània al públic en general. Al llarg d’aquests anys, han descobert diferents maneres d’incloure la improvisació i la composició instantània a l’agenda cultural i formativa dels teatres, centres de formació i fàbriques de creació de la ciutat de Barcelona. La seva proposta és compartir la metodologia setmana a setmana. A través de la pràctica física toquen diferents conceptes com ara: presència escènica, consciència espacial, musicalitat, ritme escènic, composició grupal, solos, liderar o acompanyar, mirada perifèrica. La residència es podrà seguir aquí.
L’Institut Escola Antaviana es caracteritza per un projecte educatiu que considera la inclusió i l’atenció de la diversitat com un dels objectius principals. El seu alumnat és una mostra molt àmplia de tot l’espectre social del barri i presenta un grau molt alt de diversitat pel que fa a necessitats educatives individuals i entorn socioeconòmic. Antaviana té, a més, una forta vinculació amb les famílies, el barri i els seus equipaments, com l’Ateneu de Nou Barris, que és referent per a tota la seva comunitat educativa.
EN RESiDÈNCiA és un programa de l’Institut de Cultura de Barcelona i el Consorci d’Educació de Barcelona, ideat en cooperació amb l’Associació A Bao A Qu, que porta els creadors a treballar durant tot un curs a l’aula. Aquest treball, que conclou amb la presentació d’una peça, en aquest cas vinculada a la dansa i el moviment, posa en diàleg d’una manera intensa i significativa creació, educació i mediació.