El programa educatiu del Graner es configura al voltant de la pràctica artística setmanal a l’aula amb una artista però també s’expandeix amb altres experiències que amplien l’univers creatiu que oferim a l’alumnat i obren noves preguntes i maneres de relacionar-nos en col·lectiu amb la dansa i les arts vives.
Així, durant el curs 24-25 l’alumnat de les dues escoles de primària i els dos instituts del barri amb qui treballem visitaren diverses vegades el Mercat de les Flors i transitaran Graner, per realitzar-hi algunes sessions de moviment i també com a públic de dues propostes que hem programat, que creiem interessants per a cada cicle. També és una manera de proposar contextos on les diferents escoles es troben i poden tenir un reconeixement i diàleg en un altres espai i des de la pràctica artística.
- Subjecte, verb i predicat de CONDEGALÍ B.L. (per a alumnes de primària de les escoles Enric Granados i Bàrkeno) – Dimecres 5 de març de 2025 al Graner
- Inaudit d’Adrián Vega i Adriano Galante (per a almunes de secundària dels instituts Monjtuïc i Domènech i Montaner) – Dimarts 25 de març de 2025 al Graner.
SUBJECTE·VERB·PREDICAT neix de la investigació que CondeGalí B.L. està desenvolupant actualment dedicada a la relació entre sintaxi i coreografia, com a formes de composició pròpies del llenguatge. Amb aquesta obra la companyia torna a posar el cos en joc per apropar-se, aquest cop, a l’ordre íntim d’una oració, a aquella estructura bàsica a través de la qual creem sentit. La sintaxi és una forma de dramatúrgia que aprenem inconscientment des de petites. Així, del que es tracta és d’aprendre a nombrar les parts d’una frase però, sobre tot, d’observar i entendre el que aquestes parts fan. Per això, el que es proposa fonamentalment és un viatge a través de les funcions i accions que duem a terme cada cop que escrivim, diem o fem una frase.
CondeGalí B.L. és una iniciativa amorosa d’expansió artística a través de la qual Aimar Pérez Galí i Jaime Conde-Salazar posen en marxa, des de fa més de 10 anys, diversos projectes d’investigació i creació artística, treballant de manera col·lectiva amb altres artistes i pedagogues.
Inaudit és la unió del ballarí i creador Adrián Vega i del músic i performer Adriano Galante en la recerca de la memòria sonora inaudible del nostre patrimoni. Una investigació performativa que s’aixeca partint de la xarxa de freqüències i radiacions que l’oïda humana no és capaç d’apreciar, per a traçar així, una nova memòria viva del so que travessa i conviu amb el nostre dia a dia. En la seva adaptació a la sala, la peça es desenvoluparà posant en relació el soroll i el silenci mitjançant la intervenció del cos, el so, el moviment i la veu a través de conceptes com l’absència, l’espera i la quietud.
Adrián Vega és un coreògraf que es va graduar a l’Institut del Teatre. S’autodenomina com un artista post hip-hop i destaca pel seu enfocament creatiu en la hibridació d’estils de dansa, l’exploració de diversos llenguatges del moviment i la seva habilitat en el treball al terra. Investiga l’àmbit de la sonoritat del cos, especialment en relació amb el flamenc i la música.
Adriano Galante és un artista que treballa des de la confluència de la creació col·lectiva, la interpretació multidisciplinària, el pensament crític i la curadoria artística. La seva presència s’estén al llarg de disciplines como la dansa, la música, la poesia i les arts vives. Entre els seus projectes, destaca Seward, Mediante, Demoledora o Entrar a vivir.
www.adrianvega.art / www.adrianogalante.com
El programa educatiu del Graner s’emmarca dins del programa Caixa d’Eines, impulsat pel Pla de Barris de Barcelona, que consisteix en la introducció de pràctiques artístiques en el currículum escolar amb l’objectiu de reduir les desigualtats entre els barris de la ciutat.
Llegir més
Llegir menys