Educació

Dins de l’àmbit educatiu, el Graner es planteja la seva relació amb el processos d’aprenentatge a l’aula i el seu rol d’agent mediador, com quelcom en construcció i en revisió constant. Ens basem en un acompanyament obert, flexible, compartit i crític des d’on plantejar noves metodologies de treball entre docents i artistes per pensar plegades de quina manera, a través de la pràctica de dansa, es contribueix a millorar la salut física i emocional dels infants i els joves. Des d’aquesta perspectiva és des d’on desenvolupem la feina dels dos programes educatius en el quals participem, Caixa d’Eines i En Residència, que impulsem tenint en compte els principis de sostenibilitat, territori, creativitat, comunitat i salut.

El programa d’educatius del Graner s’emmarca dins el programa Caixa d’Eines, impulsat pel Pla de Barris de l’Ajuntament de Barcelona, que consisteix en la introducció de pràctiques artístiques dins el currículum escolar amb l’objectiu de reduir les desigualtats entre els barris de la ciutat. 

El programa Creadors en Residència, als instituts de Barcelona és un programa de l’Institut de Cultura de Barcelona i del Consorci d’Educació de Barcelona, ideat en cooperació amb l’associació A Bao A Qu. Graner participa en aquest programa des del curs 2012/13, que porta artistes a les aules de secundària i els proposa fer una creació conjunta amb l’alumnat.