Taller d’Iniciativa Sexual Femenina (Elisa Keisanen i Élise Moreau ) amb alumnat de primària de les escoles Escola Seat, Escola Bàrkeno, Escola Enric Granados. Què és un espai on podem ser lliures, un espai on podem jugar sense dubtes ni límits? I per què aquesta mena d’espai o de lloc és tan important? Per què és important crear aquests espais a les escoles? I com s’hi pot introduir el moviment? Com es pot deixar que el cos sigui lliure en el context normatiu (moviment sense explosions, moviment sense sorpresa)?
L’escenari ideal és on els infants, els i les adolescents i també les persones adultes poden gaudir del joc sense resultats ni objectius. A les persones adultes els és molt difícil enfocar només el procés, en lloc dels resultats. Nosaltres hem notat també que és difícil crear un espai lliure sense pensar en el que pensen altres persones adultes i el tipus d’opinions que tenen, i especialment en el treball amb els infants. El pensament que tenim de responsabilitat envers els infants creix en gran mesura. Tanmateix, el que ens empeny cap endavant és la intenció de crear espai lliure per descobrir. Nosaltres, artistes, tenim les eines per buscar aquests moments lliures. Ho sabem per experiència, podem jugar i fins i tot fer bestieses; nosaltres som adultes i sabem com n’és, d’alliberador. Nosaltres podem fer servir aquestes eines, per exemple la musicali-tat, el joc amb materials, l’humor, la ironia, els moviments amb sorpresa, l’ús de la veu i les paraules amb sorpresa.
El programa d’educatius del Graner 2019-20 (Zona de Contacte) s’emmarca dins el programa Caixa d’Eines, impulsat pel Pla de Barris de Barcelona, que consisteix en la introducció de pràctiques artístiques dins el currículum escolar amb l’objectiu de reduir les desigualtats entre els barris de la ciutat.