La nostra aventura coreogràfica té com a tema central els somnis. Somnis en moviment proposa una aproximació en primera persona al món de les arts vives, en la qual es convidarà els joves a explorar el món oníric, donant veu i moviment a les seves aspiracions, desitjos i inquietuds. L’objectiu és proporcionar un espai per a la creació i la reflexió, on cada participant pugui traduir els seus somnis al llenguatge teatral, desenvolupant no només habilitats tècniques, sinó també la capacitat d’autoconeixement i expressió. La dansa, per tant, es converteix en un mitjà per a la construcció de narratives personals i col·lectives, alhora que impulsa l’expansió de la nostra imaginació.
João Lima: “Després de la meva formació inicial com a actor, vaig estudiar dansa contemporània i més tard filosofia. Vaig passar pel Curs d’Investigació i Creació Coreogràfica del Fórum Dança, per la formació ESSAIS, al Centre National de Danse Contemporaine d’Angers i per la Universitat de Barcelona. La meva trajectòria es mou entre la creació i la pedagogia, combinant així la pràctica amb la reflexió. Com a performer, he col·laborat amb artistes com Cecilia Colacrai, AzkonaToloza, Marcela Levi & Lucía Russo, entre altres. Com a docent, he impartit cursos a Amèrica Llatina i Europa en institucions com: Institut del Teatre de Barcelona, Graner, Area Dansa, Temps d’Art, Cruzada de Ação Social, Penitenciaria Femenina do Bom Pastor, entre altres. Les meves peces s’han presentat en contextos com el Centro Cultural de Belém (Lisboa), Festival 100 dessus-dessous (París), Teatre Sérgio Cardoso (Rio de Janeiro), Mostra Itaú Rumos Dança (São Paulo), Plataforma Lavardén (Rosario), Sala Hiroshima, Antic Teatre, La Caldera, Dansa Metropolitana i Mercat dels Flors (Barcelona).”
João Lima desplegarà Somnis en moviment setmanalment a l’Institut Montjuïc (3r d’ESO), acompanyat de la docent Anna Tomàs, durant el curs 2024-25.
El programa d’educatius del Graner s’emmarca dins el programa Caixa d’Eines, impulsat pel Pla de Barris de Barcelona, que consisteix en la introducció de pràctiques artístiques dins el currículum escolar amb l’objectiu de reduir les desigualtats entre els barris de la ciutat. La mediació per part de Graner es du a terme per part de Mireia de Querol.