PULS(ions), projecte per explorar l’acte d’establir un pols compartit i les emocions i sensacions que això ens genera. Serà a través de les pulsions i desitjos individuals que anirem modificant aquesta col·lectivitat, abandonant-la per a tornar a ella. El flux entre l’uníson i la improvisació individual ens ajudaran a escriure una partitura comuna en la qual reflexionarem sobre la sensació de pertinència, allò que ens uneix i l’espai que existeix per a la diferència en la nostra societat. Tot aquest abordatge es farà des del moviment i en constant diàleg amb referents visuals de la memòria col·lectiva de les lluites veïnals del barri. PULS(ions) s’ha dut a terme amb alumnat de 2n d’ESO de l’Institut Domènech i Montaner, com a optativa ACTIVART.
Maria Ferrer: Graduada en dansa clàssica i contemporània en el Conservatori Professional de València i ampliació d’estudis en The Place, London Contemporary Dance School. Llicenciada en Pedagogia (UB) i postgraduada en Arts Escèniques i Acció Social (Institut del Teatre). Després d’una estada a Berlín va trobar a Be Van Vark, coreògrafa activista que va inspirar totalment la seva manera de treballar amb diferents col·lectius i que li va oferir les seves primeres experiències professionals en aquest terreny. Com a intèrpret, el seu treball s’estructura al voltant del moviment, del ritme i la improvisació. Des de la seva experiència amb les músiques i les danses vernacles del Jazz , cerca confluències entre les diferents tradicions que informen el seu cos, i nodreixen el seu moviment. Des de 2021 dirigeix Moving! un projecte de creació i escènica i acollida a través de la dansa amb joves nouvinguts.des (Apdc Carretera i Dansa 2022) i és artista vinculada als programes de mediació, creació i educació de Caixa D’eines del Pla de barris (Escola Santiago Rusiñol, Educatius del Graner), des del 2021.
El programa d’educatius del Graner s’emmarca dins el programa Caixa d’Eines, impulsat pel Pla de Barris de Barcelona, que consisteix en la introducció de pràctiques artístiques dins el currículum escolar amb l’objectiu de reduir les desigualtats entre els barris de la ciutat.