Abans i després, el temps i els possibles a l’Escola SEAT
“Proposem un treball de pràctica, recerca i creació col·lectiva amb l’alumnat centrat en la història de l’Escola Seat, amb l’objectiu de desenvolupar un projecte “site specific” faci valdre l’espai de l’escola, des del punt de vista arquitectònic i històric, la seva trajectòria i impacte en la vida del barri i els seus habitants.
En aquest procés convidarem a l’alumnat a indagar, per una banda, en la història de l’Escola Seat, la seva transformació, els seus usos diversos, les persones que l’han habitat, la seva funció dins la comunitat, la seva influència en l’entorn on què es troba; i per altra banda, en la memòria de les pròpies experiències viscudes per l’alumnat en el seu recorregut vital per l’escola.
Abordarem la memòria i la història de manera creativa, proposant un joc sobre la temporalitat i els possibles derivats i/o versions d’un mateix origen, entrant en el terreny dels possibles, a partir de l’imaginari personal i col·lectiu inspirat per un espai comú. D’altra banda, treballant a partir de la relació entre el cos i la paraula, qüestionarem el significat que donem a les formes, partint de la seva condició abstracta, donant-los diferents lectures.
Volem abordar el projecte des d’una perspectiva integradora, que permeti col·laborar amb altres docents i on el mateix alumnat pugui desplegar diferents capacitats en diferents àrees, de manera creativa i en col·laboració amb els companys i companyes.”
Mireia de Querol / Big Bouncers
El Col·lectiu Big Bouncers està format per l’Anna Rubirola, la Cecilia Colacrai i la Mireia de Querol. Totes elles compten amb una àmplia trajectòria com a creadores en solitari i al costat d’altres artistes, així com en la docència de la dansa. Des de l’inici el treball del col·lectiu s’ha centrat en la creació de peces escèniques, la creació de performances per a espais no convencionals “site specific” i la pedagogia.
Entre els seus treballs destaquen: Big Bounce (2013), amb la qual reben el Premi Sebastià Gasch, Aplaudiment a la creació emergent, FAD 2015; Big Bounce Site Specific (2013), O.V.N.I (2017), Jungla (2018) i PLATA (2023). Algunes de les activitats pedagògiques en les quals ha participat el col·lectiu: Projecte pedagògic per a docents i escoles d’educació infantil organitzat pel GRANER 2019-2020; Projecte En Residència 2018, realitzat a l’Institut de Secundària Moisès Broggi i promogut per l’Institut de Cultura de Barcelona (ICUB) i el Consorci d’Educació de Barcelona (CEB); Culturnautes al CCCB (2020 i 2021), Dansalabo 2022 (La Caldera).
http://www.bigbouncers.info/bigbouncers/
Docents de referència: Juan Diego Arenas (6èA) i Laura Gris (6èB)
El programa d’educatius del Graner s’emmarca dins el programa Caixa d’Eines, impulsat pel Pla de Barris de Barcelona, que consisteix en la introducció de pràctiques artístiques dins el currículum escolar amb l’objectiu de reduir les desigualtats entre els barris de la ciutat.
Mediació de Magdalena Garzon – Graner.