En un sí desconegut
“Visualitzo el sí desconegut dins un espai liminar, un espai on llençar-se a què tot sigui possible. Entenc aquest sí com un espai d’afirmació cercada directament. Un sí que apareix sense saber-ho, on hi trobes, per aquesta raó, convida a gaudir-ho. El sí desconegut és un espai de joc, de possibilitat, de trencar els esquemes dins de l’aula, de cridar, de preguntar, d’esdevenir, també d’escoltar i respectar. El sí és conèixer-nos, individualment i col·lectivament, abraçar la incertesa amb tot el que suposa.
L’aula de música es mostra com a eix motor del projecte. Com a ballarina, la música m’ha acompanyat sent-ne causa del moviment. Em pregunto què passaria si fos el cos qui generés l’espai musical dins l’aula, permetent així el desplaçament de rols que tenim associats en el nostre dia a dia. Que aquesta sigui la primera excusa on transformar les jerarquies a l’aula, dinamitzant l’educació des de l’horitzontalitat centralitzant l’alumne com a agent motor creatiu i estimulant l’alumnat i cercle familiar a què l’educació sigui motivacional, que bonic seria que els infants sabessin que també són mestres dels adults en el seu dia a dia.
Desitjo que l’acció no hagi de ser exclusivament un acte performàtic, sinó un acte viu i ple de quotidianitat.”
Nora Baylach: Ballarina, creadora, professora de dansa contemporània i fotògrafa en arts escèniques formada fora dels marges acadèmics institucionals. Comença la seva trajectòria professional com a intèrpret formant part de la Producció Nacional de Dansa de Catalunya. Des de llavors, estableix un vincle estret amb Roser López Espinosa, formant part en diferents espectacles de la companyia. Al mateix temps, ha treballat en diferents companyies i artistes independents com La Taimada, Ana Borrosa, Laia Santanach, Animal Religion, entre altres projectes i creadores.
Interessada en la pedagogia i la docència, participa en el Projecte Onades, projecte educatiu i escolar creat per l’Escola Ferrer i Guàrdia i Roca Umbert fda., sent un dels sis projectes guanyadors del Premi Baldiri Connexions que atorga la Fundació Carulla durant el curs 2020/2021. Posteriorment, col·labora a l’Escola Enric Granados dins el marc educatiu Caixa d’Eines, de la mà de El Graner, desenvolupant “En un sí desconegut”. Alhora, segueix amb la gira de “Cometa”, de Roser López Espinosa en coproducció amb Vorpommern tanzt an (Alemanya), espectacle que succeeix tant a escoles com a teatres per a infants de 6 a 10 anys, afegint al projecte tallers educatius per a les participants. Tanmateix, combina la docència a Àrea, espai de dansa i creació.
Docent referència: Raquel Navarro / Mediació per part de Graner de Magdalena Garzon.
El programa d’educatius del Graner s’emmarca dins el programa Caixa d’Eines, impulsat pel Pla de Barris de Barcelona, que consisteix en la introducció de pràctiques artístiques dins el currículum escolar amb l’objectiu de reduir les desigualtats entre els barris de la ciutat.