“Sin docente no hay proyecto neix de les ganes de continuar descobrint, investigant i treballant juntes amb Raquel Navarro, docent de música de l’Escola Enric Granados, i lis infants del centre. El projecte té ganes de desenvolupar-se com a una continuació de la pràctica En un sí desconegut, on vam poder establir un vincle de confiança, escolta i creixement entre ambdues figures: la docent i l’artista, al llarg del curs 21-22, dins el programa d’educatius del Graner Caixa d’Eines. Així, Sin docente no hay proyecto és una crida a seguir buscant la horitzontalitat i la síntesi entre la figura de l’artista i la docent per enriquir, mitjançant el joc i la descoberta, totes aquelles possibilitats que ens ofereix la fusió entre música i dansa; aquesta vegada, però, amb un nou grup de criatures.
- Declaro el desig de gaudir: gaudir de la docent en la seva pràctica i (dur) dia a dia.
- Declaro el desig de gaudir dels infants, aproximant-los a un espai de confiança, de joc, de coneixement i d’autoconeixement.
- Declaro la intenció de la no-intenció (o no-programació), permetent l’adaptació constant del que sigui necessari envers el projecte.
- Declaro i desitjo l’escolta triangular entre alumnis, docent i artista.
- Declaro i desitjo que l’aprenentatge sigui des d’un espai gustós per a totis.”
Nora Baylach: Ballarina, creadora, professora de dansa contemporània i fotògrafa en arts escèniques formada fora dels marges acadèmics institucionals. Comença la seva trajectòria professional com a intèrpret formant part de la Producció Nacional de Dansa de Catalunya. Des de llavors, estableix un vincle estret amb Roser López Espinosa, formant part en diferents espectacles de la companyia. Al mateix temps, ha treballat en diferents companyies i artistes independents com La Taimada, Ana Borrosa, Laia Santanach, Animal Religion, entre altres projectes i creadores.
Interessada en la pedagogia i la docència, participa en el Projecte Onades, projecte educatiu i escolar creat per l’Escola Ferrer i Guàrdia i Roca Umbert fda., sent un dels sis projectes guanyadors del Premi Baldiri Connexions que atorga la Fundació Carulla durant el curs 2020/2021. Posteriorment, col·labora a l’Escola Enric Granados dins el marc educatiu Caixa d’Eines, de la mà de El Graner, desenvolupant “En un sí desconegut”. Alhora, segueix amb la gira de “Cometa”, de Roser López Espinosa en coproducció amb Vorpommern tanzt an (Alemanya), espectacle que succeeix tant a escoles com a teatres per a infants de 6 a 10 anys, afegint al projecte tallers educatius per a les participants. Tanmateix, combina la docència a Àrea, espai de dansa i creació.
Docent referència: Raquel Navarro / Mediació per part de Graner de Magdalena Garzon.
El programa d’educatius del Graner s’emmarca dins el programa Caixa d’Eines, impulsat pel Pla de Barris de Barcelona, que consisteix en la introducció de pràctiques artístiques dins el currículum escolar amb l’objectiu de reduir les desigualtats entre els barris de la ciutat.