El programa d’Educatius del Graner dins del marc de Caixa d’Eines, per al curs 2024-2025, ha arrencat amb un traspàs de la mediació, de la figura de Magdalena Garzón, la qual havia desenvolupat el programa des de l’any 2021, a Mireia de Querol. Mireia de Querol ha format part de l’equip en el rol d’artista que treballa a l’aula, desenvolupant el seu projecte a l’Escola Seat durant els cursos 2022/2023, amb el grup de 6è de primària i el curs 2023/2024 amb el grup de 4rt de primària. D’aquesta manera, el canvi va ser orgànic i ràpidament tant les artistes com els equips docents van aterrar les propostes de la Mireia i la seva metodologia. L’equip del Graner hem posat en valor el fet que la figura de mediació sigui un perfil amb un bagatge en la pràctica artística així com l’experiència a l’aula, i el coneixement
del desplegament del projecte des de la pràctica en primera persona.
Així doncs, al llarg del primer trimestre del curs s’han realitzat diverses reunions de traspàs i de seguiment per a poder donar continuïtat al projecte d’una manera orgànica i amb una transició gradual.
Per al curs 2024-2025 s’ha decidit treballar amb els següents centres, donant continuïtat a alguns d’ells i obrint noves relacions amb altres centres. Les artistes han pogut conèixer les docents que les acompanyaran durant el curs i també els claustres. Han estat mesos d’escolta per poder encarar el treball a l’aula en sintonia amb l’escola i amb un full de ruta consensuat.
Pel que fa a primària, Claudia Solwat ha estat treballant amb la tutora (Maria Mayor), ha conegut el grup amb qui durà a terme “El teu cos, el teu mestre” enguany i ha dut a terme una sessió amb el claustre per explicar el projecte en un format híbrid de pràctica corporal i sessió informativa. També a primària es reprèn la relació amb CEP Enric Granados, amb qui s’havia treballat anteriorment durant els cursos 2021-2022 i 2022-2023, amb la figura de l’artista Nora Baylach. Així, hem iniciat el curs amb les primeres reunions necessàries per a la represa del contacte entre l’escola i el Graner i amb l’artista que s’hi vincularà a partir d’ara, Emma Villavecchia, que treballarà amb el grup de 4rt, amb la tutora Laura Cabrerizo. I per anar familiaritzant-nos amb la dansa i les arts vives hem aprofitat la primera part del curs per visitar el Mercat de les Flors amb els grups de primària i veure-hi Copiar, d’Animal Religion.
A secundària es donen dos projectes de continuïtat amb Joao Lima i Maria Ferrer, que consoliden la relació entre l’artista, l’escola i el projecte, apostant per un aprenentatge de llarg recorregut i la voluntat d’aprofundir en l’aprenentatge de la col·laboració. Ambdós projectes enguany, cada un a través d’una assignatura optativa diferent, i amb enfocaments temàtics diversos, posen en diàleg una docent que desplega el seu treball en l’àmbit de les arts visuals i plàstiques, amb un/a artista que prové de l’àmbit de les arts del moviment. Aquest primer trimestre ha servit per afiançar la relació de l’artista amb les docents (en el cas de l’Institut Montjuïc Anna Tomàs s’incorpora al projecte des de l’Institut i pel que fa al Domènech i Montaner seguim col·laborant amb Ada Vázquez).
Finalment, el primer trimestre ha estat temps d’idear i comissariar un cicle de sessions de transmissió que es durà a terme el gener de 2025 i que ha exhaurit les inscripcions. Tres sessions amb tres professionals diferents amb la voluntat d’oferir un ventall ampli de mirades i diferents maneres d’abordar la confluència entre la pràctica artística i la pedagogia. En aquest programa desplegarem plantejaments com: la relació entre coreografia i sintaxi amb CondeGalí BL, la idea de treballar amb el cos com a recurs que recull el que tenim, el que som, amb Laura Alcalà; i l’exploració de la importància de la veu i la presència en l’acció docent amb Àngela Peris.
Llegir més
Llegir menys