Dansa i estats de l’atenció
Investigació que parteix de la següent premissa: l’estat de la nostra atenció determina la qualitat de la nostra experiència. Sabem que l’era digital està transformant el fenomen de l’atenció i ho fa de manera dràstica en els infants. Sabem que la dansa és un llenguatge artístic integrador en el que pensament, emoció i acció es modelen a través del nostre cos en moviment.
S’han treballat hàbits i pràctiques corporals que s’incorporen en l’horari de classe per a generar nous estats d’atenció i relació. Amb la complicitat de Guillermo i Júlia, mestres d’educació física i música respectivament, la perseverança en les investigacions ha creat unes seqüències de moviment regulars, orgàniques, ballades…que faciliten l’expressió i la comunicació dels infants. A través de les pràctiques de la imaginació s’evoquen noves qualitats de moviment que enriqueixen el vocabulari físic de moviment individual i col·lectiu i constitueixen un tipus d’identitat propi del grup.
Silvia Sant Funk: Després de molts anys dedicada a la dansa contemporània com a ballarina, coreògrafa i docent, m’interesso pels beneficis que tenen la consciència corporal, el moviment i el treball creatiu per a qualsevol persona, sigui quina sigui la seva edat o condició.
M’involucro en projectes que incideixen en les relacions entre dansa i pedagogia i dansa i salut. Imparteixo formacions sota el títol “El cos intel·ligent” a particulars, joves i entitats que tenen com a finalitat recuperar la connexió amb el propi cos i la seva saviesa, incidint en qüestions essencials com la presència, la comunicació, les relacions interpersonals i la creativitat. De manera més esporàdica, però igualment apassionada mantinc viva la meva dedicació a la creació escènica, desenvolupant treballs propis i col·laborant amb altres creadors.
Docents de referència: Guillermo Ballester Vilar / Júlia Pujol.
El programa d’educatius del Graner s’emmarca dins el programa Caixa d’Eines, impulsat pel Pla de Barris de Barcelona, que consisteix en la introducció de pràctiques artístiques dins el currículum escolar amb l’objectiu de reduir les desigualtats entre els barris de la ciutat.
Fotos Anna Fàbrega.