CONACA ESTAY
CONACA Estay és un procés d’experimentació a través de sons i moviments fet dins de les aules de l’IES Montjuïc i vehiculat pels i les alumnes de 1r i 2n d’ESO, per la professora Imma Solé i per l’artista Barbara Van Hoestenberghe.
Junt(e)s hem buscat com poder treballar la CONCENTRACIÓ, l’ATENCIÓ i la CALMA a través del nostre propi cos. El resultat del procés ens ha semblat un recurs molt útil per a tenir sempre a mà i és per això que ho volem compartir amb tot(e)s vosaltres.
Per què creiem que us pot ser útil?
Com a alumnes i com a professor(e)s sabem que a dins de les aules existeixen moments de tot. És per aquest motiu que CONACA Estay ha estat creat pensant en tots aquells moments que poden generar tensió dins de l’aula: quan ens costa concentrar-nos, quan no estem del tot atent(e)s, quan estem molt esverats… en tots aquests casos CONACA Estay pot ser un moment per parar i tornar a començar, un moment per renovar-nos, i segons la seqüència que triem estar més concentrades, més atent(e)s i/o més relaxats.
Com funciona?
Estant dins de l’aula, qualsevol persona que ho cregui oportú i en el moment que més ho desitgi pot activar CONACA Estay, cal només que ho proposi al grup i segueixi els següents passos:
- Triar quina de les tres seqüències es vol fer: CONCENTRACIÓ, ATENCIÓ, CALMA
- Posar-nos tot(e)s dret(e)s i preparats i preparades per moure el cos.
- Activar l’audio de la seqüència
- Escoltant la veu que acompanya l’audio anar seguint amb el cos tots els moviments que ens indiqui la veu.
- Ara que estem molt millor, ja podem seguir amb la tasca que estavem fent abans d’activar CONACA Estay
Esperem que aquest recurs us sigui tan útil com ho ha estat per a nosaltres!

Aquí tens els àudios que t’ajudaran a utilitzar el recurs CONACA ESTAY:
– 1. CONCENTRACIÓ
– 2. ATENCIÓ
– 3. CALMA