El Graner col·labora amb l’Institut Ramon Llull i Núria Guiu, Raquel Klein i Xavier Manubens formen part del seu programa de mentories i residències internacionals 2021.
Dins d’aquest programa de suport als processos, Xavier Manubens i Raquel Klein realitzen sessions de mentoria amb Alejandro Penagos i Isabelle Schad respectivament. L’elecció dels mentors ha anat a càrrec dels mateixos artistes residents, segons les seves línies d’investigació actuals.
Xavier Manubens és resident del Graner per convocatoria pública en la Modalitat d’Investigació amb el seu projecte Symphony of the Seas: “Symphony és una dona. Li encanta dur perruques i ungles postisses. A Symphony li agrada fer relacions Trans entre les plasticitats de la presència i la construcció de la seva pròpia imatge. Projecte artístic que té com a objectiu creuar la pràctica Drag amb les noves metodologies de les Arts Vives, des d’un punt de vista coreogràfic i instal·latiu”.
Les sessions de mentoria al voltant del projecte “Symphony of the Seas” han anat a càrrec d’Alejandro Penagos, llicenciat en Teatre i Arts Vives per la Universitat de Colòmbia i en Sociologia per la Universitat Santo Tomás. És investigador i performer, artista interdisciplinar interessat en les etnografies ficcionals, les taxonomies dels barris, la capacitat que té un cos per convertir-se en objecte o esdevenir espai. És cofundador dels col·lectius House of Tupamaras i Street Jizz.
Fruit d’aquestes mentories, el Graner ha enregistrat un nou episodi del seu podcast BOCA on Alejandro i Xavi desenvolupen i conversen al voltant d’algunes temàtiques, preocupacions, desitjos i derives que travessen Symphony, que es podrà escoltar ben aviat.
Per la seva banda, Raquel Klein, artista resident del Graner per convocatòria pública, es troba en un procés d’investigació al voltant del cos-paisatge, els formats instal·latius i les peces de llarga durada que treballen la percepció i ha escollit per dur a terme sessions de mentoria Isabelle Schad, ballarina i coreògrafa que treballa la relació del cos, la coreografia i la (re)presentació i qüestions relacionades amb la construcció de la comunitat i el compromís polític. Com a ballarina es va formar a la John Cranko School a Stuttgart i ha format part de diverses companyies de dansa, entre elles Ultima Vez, dirigida per per Wim Vandekeybus a Brussel·les. A partir del 1999 va iniciar els seus propis projectes ha participat en diverses
Dins el mateix marc de col·laboració entre l’Institut Ramon Llull i el Graner, Núria Guiu està realitzant una residència de creació a La Briqueterie – CDCN du Val-de-Marne amb el seu nou projecte Cyberexorcisme, que gira en torn al poder fantasmagòric de les imatges i les noves tecnologies. La peça parteix de l’app Tik Tok i prova d’exorcitzar-ne els continguts per transposar-los del cos digital, pla i individual de la pantalla al cos físic i col·lectiu de l’escenari.Dins d’aquesta residència, obrirà l’estudi al públic per compartir la seva pràctica i procés de creació, l’1 d’octubre.
Més info: https://www.labriqueterie.org/agenda/tik-tok-exorcism
I precisament provinent de la Briqueterie, el Graner acollirà Volmir Cordeiro el mes d’octubre, en residència de creació del seu projecte Métropole, un solo que somia amb ser una òpera ballada punk i frenètica contra el pànic capitalista.