Final del primer trimestre del programa ENRESiDÈNCiA amb la Sonia Gómez a l'Institut Escola Turó de Roquetes
S’acaba el primer trimestre del curs amb la Sònia Gómez a l’aula de 1r d’ESO de l’Institut Escola Turó de Roquetes en el marc del programa EN RESiDÈNCiA. Cada dimarts, la coreògrafa ha compartit exercicis pràctics amb el cos al gimnàs de l’institut, equipat amb so i llum, de manera que s’ha establert un petit espai per a les arts escèniques per a ENRESiDÈNCiA i això ha estat molt positiu.
Aquest primer trimestre, la Sonia ha treballat des de l’expressió més física del cos, mitjançant activitats i propostes lúdiques, amb l’acompanyament de la professora, per investigar la mobilitat, coordinació i expressió dels cossos de cadascú. L’alumnat ha participat d’improvitzacions i ha experimentat diferents estats i qualitats de moviment i ritmes. També han compartit preguntes que obren imaginaris i fan pensar en el propi cos. Són preguntes que posteriorment es traduïen en moviment en l’espai i respostes físiques:
- Què és allò que més t’agrada i et tranquil·litza?
- De quina manera ocupa el meu cos aquest espai?
- Com m’hi relaciono?
- Quina relació té el meu cos amb la resta de cossos que habiten i ocupen aquest espai?
I com ja us vam explicar, el trimestre va començar amb una sortida molt inspiradora al Mercat de les Flors, on l’alumnat, va gaudir de l’espectacle Made of Space de Guy Nader i Maria Campos. El dimarts següent, aquesta experiència artística compartida també va obrir reflexions i comentaris a l’aula al voltant de la dansa i el cos.
Aquest curs 21-22, el Mercat de les Flors també està comissariant i mediant la residència d’Adrian Vega a l’Institut Maria Espinalt, amb l’alumnat de 1r d’ESO. Podeu llegir com ha estat el seu primer trimestre AQUÍ
EN RESiDÈNCiA és un programa de l’Institut de Cultura de Barcelona i el Consorci d’Educació de Barcelona, ideat en cooperació amb l’Associació A Bao A Qu, que porta els creadors a treballar durant tot un curs a l’aula. Aquest treball, que conclou amb la presentació d’una peça, en aquest cas vinculada a la dansa i el moviment, posa en diàleg d’una manera intensa i significativa creació, educació i mediació.