Memòria de Caixa d'Eines · Programa d'educatius Graner 21-22
Abans de començar un nou curs volem publicar la memòria del programa educatiu del Graner del curs passat, sota el paraigües i l’impuls de Caixa d’Eines.
Durant el curs 21-22 el desplegament del projecte educatiu del Graner, en el marc del programa Caixa d’Eines, s’ha realitzat en sis centres educatius del barri de la Marina: CEP Enric Granados, CEP Pau Vila, CEP SEAT, CEP El Polvorí, INS Montjuïc i INS Lluís Domènech i Montaner.
El Graner com a centre de creació en dansa i arts vives proposa una acció des del treball del cos i la dansa, com a forma d’expressió i comunicació. Tanmateix, la dansa com a mitjà d’expressió individual i col·lectiva permet vincular els infants, docents i artistes des del lloc de la comunicació no verbal i des de l’experiència del llenguatge simbòlic i estètic. A través d’una pedagogia de la dansa, al servei de la formació integral de la persona, s’aborda i s’encomana la transmissió de la vivència de la dansa i de l’experiència de vitalitat del moviment. L’especificitat del treball del cos atorga una millora en el benestar i la salut física i emocional, una forma d’expressió i de creació vinculada a la percepció, a través dels sentits, que reinverteix en la manera d’expressar-nos i de gestionar les emocions.
D’aquesta manera, des d’una amplitud de mires i una diversitat en els formats i metodologies pedagògiques i d’investigació artística, els artistes vinculats al programa educatiu d’enguany, Claudia Solwat, Nora Baylach, Silvia Sant Funk, Oscar Bueno, Macarena Recuerda, Sara Manubens i Lyn Diniz han treballat conjuntament amb els grups-classe d’infants, adolescents i docents en el context confluent entre el fet pedagògic, metodològic, sistèmic i creatiu.
A la memòria podreu resseguir els textos de Magdalena Garzón, encarregada de la mediació del programa educatiu del Graner i les veus de les artistes recollint l’experiència viscuda i relatant-la.
- ESCOLA PAU VILA El teu cos el teu mestre. Un intent de teixir escoles somàtiques. Per Clàudia SolWat
- ESCOLA ENRIC GRANADOS En un si desconegut. Sin docente no hay proyecto. Per Nora Baylach
- ESCOLA EL POLVORÍ Dansa i els estats de l’atenció. Per Silvia Sant funk
- INS LLUÍS DOMÈNECH I MONTANER
- C.I.R.C.A. Per Alba Rihe (seguiment del projecte del curs anterior)
- TRANSITIOTEEN Per Sara Manubens
- INS MONTJUÏC. Sonarlo todo. Per Óscar Bueno
Esperem que gaudiu de la lectura!
El programa d’educatius del Graner s’emmarca dins el programa Caixa d’Eines, impulsat pel Pla de Barris de Barcelona, que consisteix en la introducció de pràctiques artístiques dins el currículum escolar amb l’objectiu de reduir les desigualtats entre els barris de la ciutat.