Graner

› PODCAST BOCA

BOCA # 1 · Oihana i Artefactum

BOCA # 1 ens convida a escoltar la conversa d’artefactum i Oihana al voltant del projecte d’investigació ‘Bailarinxs sonorxs’, en residència a Graner a la tardor de 2020.

Com la pràctica de ballar condiciona la nostra quotidianitat? Com es relaciona amb la dansa algú que s’ha relacionat de manera acadèmica i algú que s’hi relaciona des de la intimitat? ‘Bailarinxs sonorxs’ és una investigació artística que es pregunta pel «bailarinx» (Què és? Com ​​és? Què fa? etc.) des de les seves múltiples possibilitats i realitats concretes. És a dir, des del » ‘bailarinx» que ha estat format dins dels estàndards de «la Història de la Dansa» i que ha escollit professionalitzar-se en aquesta «especialització», fins al «bailarinx» com una persona qualsevol que vivencia el ball i que es relaciona vitalment amb això fora d’un «projecte professional-econòmic».

Registre i ambient sonor: Telemann Rec
Enregistrat a la Sala P del Graner una tarda d’octubre de 2020

BOCA #1 · Oihana, artefactum i 'bailarinxs sonorxs'

Guia d’audició

El treball de camp: trobades i entreviste amb ballarinxs (05:41)

Les sonoritats del ballarx (17:58)

La pràctica eròtica de la kinestèsia (25:10)

BOCA #2 · Vértebro i Artefactum

BOCA # 2 ens convida a escoltar la conversa d’artefactum i Vértebro al voltant del projecte d’investigació ‘Barbecho’, en residència a Graner l’hivern de 2020.

‘Barbecho / Floración’ és una proposta de Vértebro amb l’objectiu generar un període de reflexió i regeneració sobre el propi col·lectiu (entès com a ens que produeix peces escèniques i coordina contextos de pensament i acció al voltant de les arts performatives. L’etapa específica d’el projecte vinculat al programa d’ajudes a la creació de Graner en la modalitat Residències d’investigació, proposa un temps de desacceleració per repensar les nostres metodologies de “fer en col·lectiu” i un temps d’obertura per posar a prova les nostres pràctiques i desitjos amb altres agents pertanyents i circumdants a l’àmplia comunitat de Graner.

Registre i ambient sonor: Telemann Rec
Enregistrat a la Sala P del Graner una tarda de novembre de 2020

BOCA #2 · Vértebro, artefactum i el 'barbecho'

BOCA #3 · Søren Evinson i Andrea Soto Calderón

BOCA # 3 ens convida a escoltar la conversa de Søren Evinson i Andrea Soto Calderón, en residència al Graner l’hivern de 2020.

Andrea Soto Calderón fa un camí per la investigació del Soren Evinson a la seva darrera peça Just Desire i aprofundeix també en algunes de les temàtiques, formalitats i estètiques que travessen peces anteriors i el cos de treball de l’artista. A la conversa també hi apareixen autores, referències i conceptes que obren preguntes en relació a les arts vives, les imatges, el consum i el desig, entre d’altres territoris.

Andrea Soto Calderón, doctora en filosofia, actualment viu i treballa a Barcelona, professora d’Estètica i Teoria de l’art. Ha estat professora visitant en diverses universitats (París, Lisboa, Barcelona i Valparaíso). Investigadora principal del projecte de recerca artística «La performatividad de les imatges» a La Virreina Centre de la Image a Barcelona, els seus treballs de recerca es dediquen a les transformacions de l’experiència estètica en la cultura contemporània, la recerca artística, l’estudi de la imatge i els mitjans, així com a la relació entre l’estètica i la política. Entre les seves publicacions recents destaca el seu llibre “Le travail des images” al costat de Jacques Rancière (Els presses du réel, 2019).

Registre i ambient sonor: Telemann Rec
Enregistrat a la Sala MT del Graner un matí de gener de 2021 

BOCA #3 · Søren Evinson i Andrea Soto Calderón

BOCA #4 · Xavier Manubens i Alejandro Penagos

BOCA # 4 ens convida a escoltar la conversa entre Alejandro Penagos i Xavier Manubens, artista resident del Graner 2021.

Xavier Manubens és resident del Graner per convocatoria pública en la Modalitat d’Investigació amb el seu projecte Symphony of the Seas: “Symphony és una dona. Li encanta dur perruques i ungles postisses. A Symphony li agrada fer relacions Trans entre les plasticitats de la presència i la construcció de la seva pròpia imatge. Projecte artístic que té com a objectiu creuar la pràctica Drag amb les noves metodologies de les Arts Vives, des d’un punt de vista coreogràfic i instal·latiu”.

Alejandro Penagos és llicenciat en Teatre i Arts Vives per la Universitat de Colòmbia i en Sociologia per la Universitat Santo Tomás. És investigador i performer, artista interdisciplinar interessat en les etnografies ficcionals, les taxonomies dels barris, la capacitat que té un cos per convertir-se en objecte o esdevenir espai. És cofundador dels col·lectius House of Tupamaras i Street Jizz.

Aquest episodi de Boca compta amb el suport de l’Institut Ramon Llull, a través del seu programa de mentories i residències internacionals 2021. Més info d’aquesta col·laboració AQUÍ.

Registre i ambient sonor: Telemann Rec
Enregistrat a través de la plataforma Zoom una tarda de setembre de 2021

BOCA #4 · Xavier Manubens i Alejandro Penagos

BOCA #5· Fernando Gandasegui i Marta Echaves

BOCA # 5 ens convida a escoltar la conversa entre Marta Echaves i Fernando Gandasegui, artista resident del Graner 2021.

Fernando Gandasegui, resident del Graner per convocatòria pública en la modalitat d’invesgtigació, és artista, comissari i investigador en arts vives. Ha format part del col·lectiu PLAYdramaturgia i ha coordinat el Teatro Pradillo a Madrid. Ha codirigit La Plaza al Verano de Matadero i programes de residències i investigació al Centro Cultural de España a La Paz. Dona classes i tallers en diferents institucions com ara Pedagogías Invisibles o el Bar Yola del Festival Sâlmon/Graner, bar que regenta amb en Javier Cruz. Ha sigut artista resident a La Caldera, al CA2M, La Casa Encendida, Malavoadora o L’Estruch. El seu treball artístic forma part de la Col·lecció del CA2M i de l’Arxiu de creadors de Matadero i s’ha presentat a La Poderosa, l Festival TNT, Artium, CentroCentro, EACC, PHotoEspaña o Intermediae, entre d’altres institucions i també en altres espais independents com POLS. Ha coordinat projectes de comunicació per a festivals com El lugar sin límites (Museo Reina Sofía-Centro Dramático Nacional) o ¿Qué puede un cuerpo? (La Casa Encendida), ha publicat catàlegs com Querer parecer noche (CA2M) i ha escrit programes de mà de Teatros del Canal o Conde Duque. Actualment codirigeix Teatron, on també publica en el meu blog i ha comissariat el festival Domingo per a La Casa Encendida.

Marta Echaves s’ha format en Filosofia a l’UAM i al PEI del MACBA. Col·labora dissenyant activitats per a l’editorial Caja Negra, i és coordinadora de Contar es escuchar, un curs de recerca artística a La Casa Encendida. Els seus projectes, a la cruïlla entre la pràctica artística i el treball historiogràfic, han estat presentats en institucions com ARCO, MACBA, MNCARS, La Casa Encendida, la Universitat Complutense, Hangar… Ha col·laborat escrivint per a catàlegs i llibres d’artista, i va editar al costat de María Ruido i Antonio Gomez l’assaig Working Dead, escenarios del postrabajo (La Virreina Centre de la Imatge).

Registre i ambient sonor: Telemann Rec
Enregistrat en un espai cedit per Lamarina.cat, còmplices habituals del Graner. 

BOCA #5· Fernando Gandasegui i Marta Echaves

Sobre el cos de treball del Fernando i estratègies col·laboratives en el camp de les arts vives