2023 fou el segon any consecutiu de col·laboració entre el Museu de la Música de Barcelona i el Graner, Fàbrica de creació, per desenvolupar conjuntament, i en aquesta ocasió de la mà de l’artista i coreògrafa Georgia Vardarou, un projecte de recerca i creació al voltant del so i el moviment, en el marc del programa Creació i Museus.
Una recerca a partir de tres peces musicals derivades de l’exposició Escoltar amb les mans. Suports obsolets, missatges efímers del Museu de la Música. Georgia Vardarou proposa al públic compartir una “performance” que s’experimenta i de la qual se’n pot formar part, una proposta que ens mostra intents cinètics que ressonen i acaben desintegrant-se fins que apareix un material de dansa autònom. Una manera de llimar possibles irregularitats entre les nostres diverses percepcions.
Escoltes Divergents: estudis sobre desnaturalitzacions del moviment i del so
“Estem en una sala, la mateixa on et trobes ara. Hem investigat tres peces musicals, derivades de l’exposició temporal comissariada pel Ferran, actualment al Museu. La Georgia, la Júlia i el Martí han realitzat un procés de desnaturalització d’aquestes peces emprant els seus llenguatges respectius. També es va demanar a Eleni i Quim que pensessin i creessin amb nosaltres. Avui el procés de recerca es desplega com una performance que pots experimentar i de la qual potser en pots formar part. Exposarem diferents etapes d’aquest procés de desnaturalització fins que es destrueixi qualsevol semblança amb el material inicial, potser amb l’excepció dels cossos. En primer lloc, abordarem d’Alvin Lucier, després Vinyl Coda I de Philip Jeck, i finalment Disintegration Loops de William Basinski. El que escoltaràs no són aquestes peces, sinó allò en què s’han convertit amb el temps i la pràctica. El que veuràs, doncs, no és una coreografia establerta sobre aquestes peces, sinó més aviat intents cinètics que ressonen i acaben desintegrant-se fins que apareix un material de dansa autònom. Com a públic en moviment, seràs lliure de circular i canviar de perspectiva. Cap al final, el que produirem pot ser que se’ns en vagi de les mans.”
Al final del circuit, es condueix el públic a una sala on, si ho desitgen, poden tocar els instruments i produir sons, com els hagués agradat als germans Baschet, creadors d’alguns dels instruments que s’utilitzen a la performance.
El Programa Creació i Museus vincula les Fàbriques de Creació de Barcelona amb diferents Museus de la ciutat per treballar conjuntament en un proposta que es presenta dins de la programació del Grec Festival de Barcelona.
- Georgia Vardarou: concepte, recerca, creació, interpretació
- Júlia Rúbies Subirós: recerca, creació, interpretació
- Martí Ruiz Carulla: recerca, creació, so
- Eleni Chaidemenaki: disseny de vestuari
- Quim Bigas: dramatúrgia
- Tristàn Pérez-Martín: fotografia, vídeo
- Agraïments a Peter Lenearts & Ferran Fages
- Coproduït pel Graner i el Museu de la Música de Barcelona.
Fotografies de Tristán Pérez-Martín
Dia: 30 de juny. Dos passis a les 18.30 i 20.30 h
Espai: Museu de la Música de Barcelona
Entrada gratuïta, és imprescindible fer reserva.
FORMULARI DE RESERVES