L’Estudi obert de Magdalena Garzón, resident al Graner en la modalitat de metodologies pràctiques va articular-se com una trobada al voltant de la investigació en metodologies d’audiodescripció en dansa.
“L’objectiu inicial del projecte Investigació en metodologies d’audiodescripció en dansa. L’accessibilitat en l’àmbit de la diversitat visual remet al desenvolupament i ampliació del treball d’investigació de Magdalena Garzón, iniciat el 2017 al voltant de la creació escènica en l’àmbit de la diversitat visual, i té per objecte, en aquest cas, aprofundir en les pràctiques i metodologies de la co-audiodescripció en dansa. Assumint el repte i les qüestions que se’ns plantegen al voltant de la definició complex del propi estudi: audiodescriure el llenguatge de la dansa?, així com, el desconeixement que encara tenim en els protocols d’audiodescripció formals i altres referències al respecte.
Així doncs, des del lloc de creadora en dansa, la investigació es planteja des del desig, enfront de la contradicció que ens genera l’actual ocularcentrisme, de tergiversar la circumstància d’accessibilitat, per a persones invidents, en un paisatge poètic que, a través de la complicitat dels distints elements escènics, desplega múltiples sentits. Aprofundir en les pràctiques i metodologies d’audiodescripció en dansa: com a procediment intrínsec a la pròpia creació i com a objecte final i estratègia de fer partícips de l’experiència escèniques a persones amb diferents graus de visió. Per altra banda, la voluntat també és la de traçar col·laboracions, generar contexts d’intercanvi, diàleg i compartir les experiències entre les diverses persones que estau desenvolupant estratègies i pensament al voltant de l’enfilall de qüestions que es despleguen des de la pregunta.”
Informacions pràctiques:
- Dia: Dissabte 5 de novembre de 2022
- A les 11h al Graner
- Trobada adreçada a persones amb baixa visió o ceguera total, persones de l’àmbit de la creació en dansa, de la pedagogia, de l’escriptura, de l’audiodescripció i de la gestió cultural en l’àmbit de l’accessibilitat i la participació.