Vídeo de la conversa entre Alex Peña i Vanina Hofman sobre el teatre i Internet como a mitjans per a la creació
Alex Peña, artista transdisciplinar i Vanina Hofman, investigadora, docent i productora cultural conversen al voltant de qüestions com: Què és el teatre quan passa a Internet? Quins punts en comú trobem entre els dos mitjans? Com la situació actual està renovant o perpetuant codis de representació en el camp de les arts vives, també a través de la pantalla?
Conceptes com new media, cultura digital, virtualitat, arts vives digitals apareixen en aquesta conversa, moderada per Matías Daporta i emmarcada dins Basar obert #3: el paradigma digital. Basar obert és un espai d’aprenentatge i pensament compartit del Graner, on posem en comú les eines amb les quals treballem i les qüestions que ens preocupen i ens ocupen. En aquesta 3a edició (del 29 al 31 d’octubre de 2020) hem abordat en diàleg amb AGUABLANDA les potencialitats d’Internet i el paradigma de futur que aquestes ens deixen entreveure.
Consulta el programa sencer de Basar obert #3 i els enllaços on recuperar-ne el contingut AQUÍ
Alex Peña. En paral·lel a la seva carrera en el teatre normatiu, ha generat un llenguatge propi on projecta lliurement les seves idees entre la intervenció, l’objecte, l’aplicació, l’edició, la performance o les narratives transmèdia, prenent la llibertat de format com a bandera. Algun dels seus projectes ronden la descontextualització de les seves pròpies bases artístiques de línia dramàtica en forma d’instal·lació, com ‘Hamlet Vending Machine’, ‘Deconstrucción de La Casa de Bernarda Alba’ o ‘Recreativos Federico’. Aquesta sèrie de treballs al voltant de l’escena els ha recollit sota el terme EXO-drama. Seguint aquesta línia també ha desenvolupat el projecte / Instal·lació ‘No hay drama sin conflicto’ per a la 8ª edició del Festival Sâlmon< de Barcelona (2020) i ‘Data for the Drama’ al Teatro de La Abadía, en l’inici d’etapa com a artista associat al centre. En el marc de el confinament a causa de la COVID-19 va desenvolupar al costat d’Alberto Cortés i Rosa Romero ‘Estación espacial’ com a producció del Teatro de La Abadía, amb eines com SpiedLife, Google Earth, Skyline, càmeres en streaming i enregistraments casolans, i estrenat a la plataforma Zoom. http://noquedandemonios.com/
Vanina Hofman. Investigadora, docent i productora cultural. Centra el seu treball en l’arxiu i la preservació de l’art tecnològic, la construcció de narratives no convencionals, l’arqueologia dels mitjans i les materialitats digitals. És part del grup de recerca Mediaccions de la Universitat Oberta de Catalunya i col·laboradora de Darts (Design, Art, Technoscience and Society). Actualment, és professora del Departament d’Història i Història de l’Art, de la Universitat Rovira i Virgili, Tarragona. Entre 2006 i 2020 va dirigir la plataforma independent d’investigació-creació Taxonomedia. http://taxonomedia.net/archive/