Programa d'educatius Graner curs 2019-20
Amb la mediació d’Arte Factum al capdavant del Programa Caixa d’Eines curs 2019-20 ens agradaria reprendre la imatge de les string games de de Vera Frenkel per a plantejar la mediació com un espai on entreteixir col·lectivament els llenguatges de l’art i l’educació. Entre el joc, l’escolta i la provocació aquesta imatge ens proposa una coreografia inesperada de moviments, posicions, maniobres i visions que es tiben, s’entrecreuen i componen en un exercici compartit. Amb aquesta metàfora coreogràfica ens agradaria convidar-vos a entrar en una zona de contacte i ressonància on les pràctiques artístiques i pedagògiques es fonguin per a crear un altre lloc que tot just intuïm.
ACCIONS CURS 2019-20 (amb el suport del Pla de Barris de La Marina)
EXPERIÈNCIES A L’AULA:
BRESSOL – INFANTIL 0-6
- Preparem el taller amb cada equip docent amb el col·lectiu Big Bouncers: compartirem estratègies per estimular l’expressió lliure dels infants a través del moviment, el ritme, el joc amb materials i la descoberta de l’espai.
- Taller a l’aula ‘Desplegant la jungla’ amb el col·lectiu Big Bouncers: experència artística a l’aula on oferirem als infants una proposta de moviment rica que defuig els cànons de la dansa convencional, ampliant la percepció que tenen sobre el propi cos.
- Taller familiar ‘Junts a la jungla’ amb el col·lectiu Big Bouncers: convidem a les famílies a compartir un espai-temps de qualitat fora de les rutines diàries, a moure’ns juntes tot descobrint el llenguatge del cos de l’adult i de l’infant.
I a més a més: col·laborem amb el projecte COS I MOVIMENT 0-3
PRIMÀRIA 6-12
- Taller a l’aula amb el col·lectiu Iniciativa Sexual Femenina: Què passa amb les emocions dins l’aula? En aquest taller parlarem de fer-se un lloc segur per a l’estat físic violent, per cantar la ràbia, cantar la vergonya, cantar la por, cantar-ho tot.
- Sessions amb el claustre amb el col·lectiu Arte Factum: prenent la partitura com un sistema d’escriptura transversal a totes les arts, practicarem exercicis de traducció corporal com a eines per treball dins l’aula.
- Espectacle escolar ‘Caixa per guardar el buit’, de Fernanda Fragateiro i Aldara Bizzaro (Mercat Flors): activada pels cossos de dos ballarins, aquesta caixa s’obre, es plega, s’expandeix, i ens descobreix que el nostre cos també és un lloc per explorar.
SECUNDÀRIA 12-16
- Espai d’experimentació ‘What is happening?’ amb el col·lectiu Arte Factum: crearem situacions d’aprenentatge a partir de la quotidianitat i els seus accidents, treballant amb allò inesperat, amb l’esdeveniment i des d’un pensar col·lectivament.
- Taller a l’aula ‘Lenguas libres’ amb Alba Rihe i Laila Tafur: hackejarem el llenguatge colant-nos en els textos, encarnant les paraules, mastegant-les dislocant el seu significat o celebrant la seva sonoritat.
- Sessions amb el claustre amb el col·lectiu Arte Factum: prenent la partitura com un sistema d’escriptura transversal a totes les arts, practicarem exercicis de traducció corporal com a eines per treball dins l’aula.
I a més a més: participem en el programa EN RESiDÈNCiA
FORMACIÓ PROFESSORAT
Trobades amb els equips docents i els artistes:
- Presentació programa educatius el 21 d’octubre de 17:30 a 19:30h.
- Sessió d’eines metodològiques i pràctica corporal el 28 de març de 10:30 a 13:30h
- Tancament del programa el 8 de juny de 17:30 a 19:30h
I per seguir compartint…
Fora de classe, curs d’estiu sobre pedagogies i pràctiques corporals, adreçat a professorat de primària, secundària i batxillerat del barri de La Marina i obert a la ciutat (dates per concretar).
CONSULTA EL PROGRAMA SENCER AQUÍ