Com a centre de dansa i arts vives, fomentem una educació que posa el cos i l’acció en el centre de l’experiència: practicar des del cos altres maneres de transmetre coneixement. Però sobretot ens proposem teixir col·laboracions de llarga durada, flexibles i basades en la confiança mútua, per generar comunitat educativa en un sentit ampli: amb el professorat, l’alumnat, les famílies i el barri. Una educació sobre pràctiques vives, oberta al risc, imprevisible, que aposta per la recerca, mutant i en construcció.
Amb la mediació de Magdalena Garzón: “Soc llicenciada en Ciències Ambientals i en Coreografia. La meva pràctica i interès personal se centra en l’entrenament del Body Weather i en les pràctiques corporals somàtiques. M’interessa el treball del cos i l’expressió en diversos contextos i grups socials, plantejant una actuació des de projectes de l’àmbit socioeducatiu. El 2017 vaig ser becada per l’OAEA de l’Institut del Teatre per a desenvolupar una pedagogia de la dansa per persones amb diversitat visual vinculada a la creació i a l’audiodescripció en dansa. Des del 2020 col·laboro regularment amb l’equip de treball d’accessibilitat a les exposicions en el CCCB.”
El programa d’educatius del Graner s’emmarca dins el programa Caixa d’Eines, impulsat pel Pla de Barris de Barcelona, que consisteix en la introducció de pràctiques artístiques dins el currículum escolar amb l’objectiu de reduir les desigualtats entre els barris de la ciutat.
Amb les escoles del barri de la Marina: El Polvorí, Enric Granados, SEAT, Pau Vila, Institut Montjuïc i Institut Domènech i Montaner.