El comissariat i la mediació del Graner i el Mercat de les Flors posa en diàleg aquest curs 2022-23 les coreògrafes Emma Villavecchia i Maria Soberón i l’alumnat de 4t d’ESO de l’Institut Teresa Pàmies i al coreògraf Miquel Barcelona i l’alumnat de 2n d’ESO de l’Institut Dolors Aleu.
Emma Villavecchia (Barcelona, 1992)
Emma Villavecchia va completar els seus estudis de dansa contemporània al Bennington College (Vermont, EUA). Entre 2016 i 2019 va ser codirectora artística de Three Planes Collective juntament amb Finn Murphy i Kaya Lovestrand. Junts van col·laborar amb les coreògrafes Isabel López i Elena Demyanenko, presentant les seves creacions a Barcelona, Los Angeles, Nova York i Vermont. Actualment viu a Barcelona, on participa en projectes artístics i pedagògics i desenvolupa les seves pròpies creacions escèniques i audiovisuals en col·laboració amb diversos artistes i centres (Casa Virupa, La Visiva, Galeria Cadaqués). Ha presentat els seus treballs a la Casa Elizalde, al Centre Cívic de la Barceloneta, al Festival Sismògraf i festivals internacionals de videodansa. Ha impartit classes, tallers i laboratoris a Roca Umbert, al Mercat de les Flors, al Centre Cívic de la Barceloneta, a La Visiva i a la Casa del Moviment. Recentment ha estrenat la peça Rítmia al Mercat dels Flors, en col·laboració amb el compositor Maurici Villavecchia i les ballarines María Soberón i Urša Sekirnik. Des de 2019, s’està formant com a Educadora Somàtica del Moviment a Movimiento Atlas (Saragossa), escola oficial de Body-Mind Centering ®.
María Soberón (Ciudad de México, 1990)
El treball d’investigació pluridisciplinari de María Soberón es troba en la intersecció entre la música, la dansa i les matemàtiques. L’eix vertebrador dels seus interessos és el cos i el seu potencial musical. Formada en piano i llicenciada en Matemàtiques pures per la Queen Mary University of London, a l’establir-se a Barcelona s’integra en l’equip de reflexió i desenvolupament de NUZIC, un innovador mètode pedagògic de creació i anàlisi musical. Com a ballarina, ha participat en diverses residències de creació, tallers, i laboratoris, com RÍTMIA, creació de dansa contemporània i música en viu, liderada per Emma Villavecchia; o MUSA i altres aus aquàtiques (Cia. Irregulars), una proposta escènica que barreja material documental i textos teòrics i poètics amb un espai sonor basat en la veu. Juntament amb María Mora i Majo Villafaina, forma ODALIPO (Obrador danzístico linguístico potencial). PREPOSICIONES, amb residència a La Visiva, és la primera peça-procés d’ODALIPO, basada en la premissa que, prèviament a la posició ,hi ha una preposició –un joc de paraules, dansa i relacions.
L’Institut Teresa Pàmies (fins el 2020, Institut Príncep de Girona) està situat al districte d’Horta-Guinardó, a l’encreuament amb Gràcia i l’Eixample. Es va posar en marxa fa més de quaranta anys, però no va ser fins el curs 2019-2020 que va prendre el nom de l’escriptora, periodista i activista política Teresa Pàmies (Balaguer, 1919-Granada, 2012).
Amb els estudiants de 4t d’ESO de l’institut Teresa Pàmies Lucas Alexander Pérez, Ona Brufau Spínola, Olivia Epiney Mumenthaler, Andrea Juve Marti, Mariona Peracaula Almirall, Daniel Popovchenko, Iker Ramírez Busquets, Semaab Saeed, Laia Sanmartín Truñó, Waleeha Waleeha, Marti Gil Fuste, Nahiara Guerrero Alarcon, Nacho Ogando Ledesma, Lisbeth Salinas Alvarado, Oscar Álvarez, Olivia Cuesta Andreu, Martí Illas Oyarbide, Elektra Meola, Omar Marzali, Martino Ferlito, Elvin López, Alvarado, Victor Romero Garcia, Paula Tarré Calafat i els docents Gemma González Martínez i Gerard Segura Magallón. Docents de suport Òscar Sorribes, Àngels Soley Giribet i Andrea Roca Tutusaus.
EN RESiDÈNCiA és un programa de l’Institut de Cultura de Barcelona i el Consorci d’Educació de Barcelona, ideat en cooperació amb l’Associació A Bao A Qu.
Més info del programa ENRESiDÈNCiA
Més info del procés de Miquel Barcelona a l’Institut Dolors Aleu