Com a centre de dansa i arts vives, fomentem una educació que posa el cos i el moviment al centre de l’experiència: practicar des del cos altres maneres de transmetre coneixement. Dins el programa educatiu del centre del curs 2024-25 volem que aquestes pràctiques del cos travessin tota la comunitat educativa, en el seu sentit més ampli: professorat, alumnat, famílies i barri.
Proposem tres sessions independents on posar en comú pràctiques artístiques corporals, on descobrim les propostes de tres creadores amb experiència en contextos educatius i crear un lloc de trobada entre creadores i docents on experimentar i pensar juntes. Destinades tant a docents interessats/des en indagar en les eines i metodologies de la pràctica artística com a artistes interessats/des en l’àmbit pedagògic.
Amb aquesta invitació a tres artistes diferents volem oferir un ventall ampli de mirades i aproximacions de la pràctica artística cap al context educatiu. D’aquesta manera convidem a les participants a descobrir eines, metodologies i experiències diverses per entendre l’amplitud de possibilitats que ofereix el llenguatge del cos i la pràctica creativa com a eina educativa. En aquest programa desplegarem plantejaments com: la relació entre coreografia i sintaxi amb CondeGalí BL, la idea de treballar amb el cos com a recurs que recull el que tenim, el que som, amb Laura Alcalà; i l’exploració de la importància de la veu i la presència en l’acció docent amb Àngela Peris.
- SESSIÓ 1
Dijous 16 de gener, de 16h a 19h amb CondeGalí BL (Aimar Pérez Galí i Sara López)
LA GRAMÀTICA DEL MOVIMENT. - SESSIÓ 2
Dimecres 12 de febrer de 16h a 19h amb Laura Alcalà Freudenthal
DES D’AQUÍ. - SESSIÓ 3
Dijous 27 de març de 16h a 19h amb Àngela Peris Alcantud
ELS COSSOS QUE EDUQUEN SÓN COSSOS QUE ESCOLTEN
- Totes les sessions es duràn a terme al Graner i són gratuïtes (c/Jane Addams 14-16, Barcelona)
- Et pots apuntar a totes o a cadascuna de les sessions de forma independent.
- FORMULARI D’INSCRIPCIONS
El programa d’educatius del Graner s’emmarca dins el programa Caixa d’Eines, impulsat pel Pla de Barris de Barcelona, que consisteix en la introducció de pràctiques artístiques dins el currículum escolar. Graner desplega el seu programa educatiu vinculat a Caixa d’Eines en escoles de primària i secundària del barri de la Marina de Port, amb la mediació de Mireia de Querol.