Graner

› Residències

Presentació

Sonia Gómez (La Sénia, Tarragona): ballarina, intèrpret i coreògrafa. Vaig estudiar Dansa i Coreografia Contemporània a l’Institut del Teatre de Barcelona i a P.A.R.T.S Brussel·les. Des del 2004 creo els meus propis espectacles. M’han atorgat diferents premis: Premi FAD 2007 Sebastià Gasch // Premi 2010 al Saló més Innovador de la gira per “The Experiences with a stranger”. Feria Internacional / Huesca // Premi Delfí Colomer 2017 Menció Especial per ” A Vore” // Premi 2018 Millor Espectacle de Dansa Premis Butaca per “A Vore”.

Les meves estratègies performatives: podré anar a tal lloc, relacionar-me, donar-me a conèixer, fer-me entendre, afermar la meva posició, deixar-me portar, saltar algun obstacle, forçar la situació, superar la meva pròpia marca, desconfiar, notar el rubor, tornar a intentar-ho, insistir, provar, provocar, rectificar la trajectòria, buscar l’equilibri, sortir sense ser vista, tornar, intentar-ho de nou, tancar els ulls, errar, sucumbir, caure, fondre’m o surar i retirar-me a temps.

http://soniagomez.com/

The black body, the blue mind and the fluorescent guts.

El punt de partida és una línia de persones a l’espai.

Els intèrprets estan col·locats en un ordre premeditat d’esquerra a dreta de ballarí a performer.

Raquel Gualtero – Núria Guiu – Magí Serra – Quim Bigas – Pere Jou – Txalo Toloza.

A primera vista és anecdòtic començar així un projecte, l’interès recau en com el cos en moviment i les seves diferències més notables dialoguen en una peça escènica tipus ballet.

COM BALLEU

The black body, primera part del títol, és un codi que ens permetrà trobar formes més o menys harmòniques, més o menys belles, més o menys ballades.

COM PENSEU

The blue mind, segona part del títol, és una pregunta per als ballarins.

Què pensa l’intèrpret quan està en escena? Quines idees van i vénen quan els ballarins estan movent-se en silenci? Com es podria escenificar l’activitat mental dels intèrprets?

COM US SENTIU

The fluorescent guts, tercera part del títol,  vindrien a ser els brillants camins de l’emoció, com aquesta dialoga amb el cos en moviment i fins a quin punt es poden ajustar les emocions.

Durant l’any 2019 Sònia Gómez cerca les bases del projecte artístic des de la documentació, la recerca, l’escriptura i el mètode coreogràfic. Partint de converses i entrevistes amb ballarins, performers i creadors que estiguin assajant al Graner i també arreu.

La idea és tenir un recull de textos sobre allò que pensa l’intèrpret quan està a escena.
Des d’aquest arxiu de pensaments, sensacions i punts de vista, Sònia Gómez amb l’ajuda dels col·laboradors traçaran un sistema i una pràctica base per a investigar i desenvolupar amb l’equip escènic les qüestions cabdals del projecte:

– Un Ballet com a concepte i la seva posada en escena i revisió dels seus recursos. – Una estètica senzilla, una coreografia en línia com a punt de partida.

– El traç en el moviment des del vistuosisme al moviment-idea hibridant fisicalitats múltiples, la relació amb els textos i la mirada de l’espectador.

– Temes individuals, autobiogràfics, socials i universals en funció d’un recorregut dramatúrgic.

– Els pensaments dels intèrprets i dels espectadors trobant un sistema de manipulació i equilibri entre el dintre i fora.

– La complicitat dintre de l’equip, la relació amb el públic i el joc telepàtic entre realitat i ficció.